اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

December 6, 2013
16:54 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59274

مشکلات اینترنت موبایل به ذات شبکه برمی‌گردد

مدیر عامل اپراتور دوم درباره‌ی مشکلاتی که گاه در ارائه‌ی اینترنت از سوی اپراتور‌ها دیده می‌شود، گفت: در موارد متعدد این مشکلات به ذات شبکه برمی‌گردد و موضوعی نیست که بخواهیم آن را به افت کیفیت شبکه ارتباط دهیم.
 
علیرضا دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی که درباره‌ی مشکلات GPRS (اینترنت موبایل) وجود دارد و این موضوع که در موارد متعدد کاربران از این مساله گلایه دارند که در برخی ساعات روز امکان استفاده از اینترنت گوشی خود را ندارند، اظهار کرد: شهر تهران که شاید بیشتر مشکلات مربوط به آن باشد یک استثناء به شمار می‌رود و دلیل هم‌آن است که میزان ترافیک دیتایی که یک سایت BTS می‌تواند انتقال دهد، حدی مشخص و معلوم است.
 
وی ادامه داد: زمانی که میزان استفاده از دیتا در نقطه‌ای از شهر بیش از حدی که ذکر شد می‌رسد ما بخشی از کانال‌های VOICE را نیز کاهش داده و آن را به اینترنت اختصاص می‌دهیم. حتی در این موارد به‌طور هوشمندانه اگر ترافیک دیتای شبکه افزایش پیدا کند، اجازه پیدا می‌کند تا حدی از کانال‌های ترافیکی VOICE استفاده کند اما با تمام این موارد اگر در یک نقطه فیزیکی مشخص که BTS هم ظرفیت محدودی هم برای ترافیک دارد تعداد کاربران بیشتر از یک حدی شود، شاهد ایجاد برخی مشکلات هستیم.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ادامه داد:‌ البته این مشکلات به ذات شبکه برمی‌گردد و چیزی نیست که بگوییم نتیجه‌ی افت کیفیت شبکه محسوب می‌شود.
 
او ادامه داد: معمولا در چنین مواقعی ما از آنجا که شبکه‌مان به‌طور دائم تحت بازبینی است، اگر امکان داشته باشد ظرفیتی را به بخش دیتا اضافه می‌کنیم. به عنوان مثال می‌توان در این موارد به افزودن TRX یا تقسیم یک سلول به دو سلول اشاره کرد، اما به هرحال همه موارد مستلزم زمان است و این طور نیست که با مشکلاتی که در ایجاد سایت در کشور و به خصوص در شهری مثل تهران ایجاد شده به سرعت بتوان کار را انجام داد اما معمولا این موارد از دید کاربران مخفی می‌ماند.
 
اما دزفولی در پاسخ به این سوال که با تمام این موارد آیا می‌توان زمانی را برای حل مشکلات GPRS کاربران اعلام کرد تصریح کرد: امیدواریم به سرعت ارائه مجوز‌های نسل سوم ارتباطی (3G) حل شود تا با ارائه‌ی این خدمات سطح قابل توجهی که جزو سیاست‌های دولت محسوب می‌شود، ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.