فناوری اطلاعات

December 6, 2013
16:56 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59276

آشتی شرکت‌های بزرگ ‌IT با الکامپ

در حالی‌ که در سال‌های اخیر، برخی از فعالان صنف IT به نشانه اعتراض به برگزاری ضعیف الکامپ، با تحریم نمایشگاه از حضور در آن خودداری می‌کردند، اما در الکامپ امسال شاهد آشتی و حضور دوباره برخی شرکت‌های بزرگ با الکامپ هستیم.
 
 
به گزارش فارس، الکامپ امسال با سال های اخیر تفاوت های چشمگیری از نظر تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه و وسعت نمایشگاه دارد.
 
به طوری که طبق آمارهای رسمی اعلام شده، سال گذشته مساحت نمایشگاه الکامپ 13 هزار متر مربع بود و امسال نزدیک 23 هزار متر مربع است.
 
همچنین گفته شده با حضور 500 شرکت در نمایشگاه نوزدهم، تعداد شرکت های حاضر در الکامپ امسال نیز نسبت به سال گذشته حدود 2 برابر رشد داشته است.
 
الکامپ در سال های اخیر به دلیل اختلاف نظر در تعیین مجری و برگزار کننده نمایشگاه و ضعف نمایشگاه، همواره توسط بخشی از صنف IT به اصلاح تحریم می شد و این عدم حضور سبب کمرنگ شدن الکامپ شده بود.
 
امسال اما گفته شده که اتحاد در الکامپ بیشتر شده است. نشانه های این گفته را نیز می توان در حضور دوباره برخی شرکت های بزرگ IT در الکامپ امسال دید.
 
شرکت هایی که سال ها تصمیم گرفته بودند در الکامپ شرکت نکنند و می گفتند الکامپ ضعیف سودی به حالشان ندارد.
 
قاسمی مدیر بازاریابی یکی از این شرکت ها است. او می گوید: 9 سال است که در الکامپ شرکت نکرده اند و آخرین حضورشان در الکامپ سال 83 بوده است.
 
این فعال بازار IT که شرکت متبوعش یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات رایانه و لوازم جانبی در بازار ایران است، به فارس گفت: بخش عمده تجارت IT در ایران وارداتی است. در 2 سال گذشته واردات کالا سخت شد و تمام شرکت های IT  با این مشکل روبه رو شدند.
 
وی ادامه داد: در نتیجه تجارت IT  در ایران خوابید؛ کالا در بازار کم شد و آمار فروش کاهش یافت.
 
مدیر بازاریابی گروه آواژنگ گفت: اما در 2 ماه گذشته اوضاع بهتر شده است. اکنون فضای IT ایران بازتر شده است و محصولات جدیدتر و متنوع تری در بازار عرضه خواهند شد.
 
علاوه بر حضور دوباره برخی شرکت های مطرح ایرانی، حضور شرکت های خارجی همکار شرکت های ایرانی نیز هر چند اندک، اما بیشتر از سال گذشته به چشم می خورد.
 
به گزارش فارس بازگشت رونق بازارها چشم اندازی است که امیدهای بسیاری را بوجود آورده و علائم آن را در در بازار آی کشور و نمایشگاه الکامپ می‌توان دید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.