اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 6, 2013
17:44 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59286

رشد 13.7 درصدی بازار جهانی شبکه WLAN در فصل سوم 2013

مجموع شبکه‌های بی‌سیم محلی(WLAN) برای کاربران خانگی و سازمانی طی فصل سوم از سال 2013 میلادی نسبت به مدت مشابه از سال قبل رشد 13.7 درصدی را تجربه کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته مرکز تحقیقاتی IDC، شبکه بی‌سیم WLAN در بخش سازمانی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و در سومین سه ماهه از سال جاری میلادی میزان استفاده از این شبکه نسبت به مدت مشابه سال قبل در سازمان‌های سراسر جهان 12.8 درصد بیشتر شده است.
البته باید توجه داشت که تا چند فصل قبل، رشد سالانه شبکه WLAN در سراسر جهان 20 درصد گزارش می‌شد که هم‌اکنون این رقم کاهش یافته است. با این وجود، WLAN همچنان یکی از پردرآمدترین بازارها در حوزه فناوری‌های سازمانی محسوب می‌شود.
بخش شبکه‌های WLAN برای کاربران خانگی نیز طی فصل سوم از سال 2013 رشد خوبی داشته و وضعیت آن از بخش شبکه‌های سازمانی بهتر بوده است. در این دوره زمانی شبکه‌های محلی WLAN برای کاربران خانگی رشد 14.6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 2012 تجربه کردند.
مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد که بیشترین رشد برای بازار جهانی شبکه‌های WLAN مربوط به بازارهای نوظهور و روبه‌رشد می‌شود.
در فصل سوم امسال درآمد شرکت سیسکو از بازار جهانی WLANها رشد 16.8 درصدی را تجربه کرد که از میانگین کلی بازار بیشتر بود. درآمد این شرکت از بخش شبکه‌های بی‌سیم WLAN مخصوصا سازمان‌ها در دوره زمانی یاد شده 593.1 میلیون دلار محاسبه شد. 
شرکت سیسکو در سه ماهه سوم از سال جاری میلادی موفق شد 51.9 درصد از بازار جهانی شبکه‌های بی‌سیم WLAN را به خود اختصاص دهد که این رقم از سهم 51.6 درصدی در فصل دوم امسال و سهم 50.1 درصدی در فصل سوم 2012 بیشتر بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.