سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 6, 2013
17:45 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59289

نسل جدید سیستم ورودی USB در راه است

کارشناسان فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند تا بر اساس آن نسل جدید سیستم‌های ورودی USB را به‌گونه‌ای ارایه دهند که ضمن سازگاری با مدل‌های کنونی باریک‌تر ساخته شود و امکان استفاده آسان‌تر از آن‌ها فراهم شود.
این سیستم ارتباطی جدید Type-C نام دارد و به عنوان یک ابزار تکمیلی برای ورودی‌های USB 3.1 مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که مدل نهایی آن در اواسط سال 2014 میلادی وارد بازار جهانی شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هنوز هیچ تصویری از این فناوری جدید ارایه نشده است، اما گفته می‌شود که Type-C به اندازه ورودی microUSB ساخته خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این محصول از نظر ظاهری شبیه به سیستم ارتباطی Lightning اپل طراحی شده است.
به عبارت دیگر این سیستم ارتباطی به گونه‌ای طراحی شده است که نیاز شما را برای استفاده از کابل‌های بلند برطرف می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات را نیز افزایش می‌دهد.
 
"براد ساندرز"( Brad Saunders) مدیر گروه USB 3.0 Promoter در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که فرآیند طراحی Type-C در حال تکمیل است و این محصول در نهایت با اندازه و قابلیت‌های متفاوت به دست کاربران می‌رسد.
 
به گفته ساندرز، این سیستم ورودی جدید باعث خواهد شد تا نسل جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی با بدنه بسیار باریک ساخته شوند. "الکس پلِگ"( Alex Peleg) از مدیران ارشد اینتل گفت که این استاندارد جدید می‌تواند تحولات فراوانی را در این حوزه ایجاد کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.