اپراتورها

تلفن همراه

December 7, 2013
23:14 شنبه، 16ام آذرماه 1392
کد خبر: 59305

ابهام در سرنوشت سیم‌کارت‌های رایگان نمایشگاهی رایتل

امسال نیز مانند هر سال یک اپراتور تلفن همراه با ارائه سیم‌کارت رایگان جذابیت‌های الکامپ را برای متخصصان و غیرمتخصصان دوچندان کرده است. سیم‌کارت‌هایی که رایگان توزیع می‌شوند اما معلوم نیست استفاده می‌شوند یا خیر.
 
 
به گزارش فارس، از نخستین روز آغاز الکامپ تاکنون صف جلوی سالن 38 تمامی ندارد.
 
از روز نخست که برف بی وقفه می بارید و جمعیت زیادی در هوای سرد مقابل غرفه رایتل صف کشیده بودند، تا روز دوم که ساعت از 16 و پایان کار نمایشگاه گذشته بود و آنهایی که بیرون در سالن 7 برای باز شدن در و رفتن به غرفه رایتل فشار وارد می کردند، نشان می دهد این تب خرید سیم کارت پایانی ندارد.
 
نکته مهم این جا است که در سال‌های حضور رایتل در نمایشگاه‌ها و ارائه سیم کارت رایگان توسط این اپراتور، همواره جمعیت زیادی سیم کارت رایتل را دریافت کرده اند؛ اما به واقع آنچه در عمل مشاهده می‌شود این است که تعداد افرادی که سیم کارت‌هایشان را استفاده کرده‌اند بسیار کمتر از آنهایی است که سیم کارت گرفته اند و در خانه گذاشته‌اند.
 
به این دلیل است که رایتل اکنون حدود یک میلیون و 500 هزار مشترک دارد.
 
در این باره یک خانم 27 ساله به فارس گفت: سال گذشته به همراه پدر، مادر و خواهرش ثبت نام کرده اند و در الکامپ سیم کارت رایگان گرفته اند؛ اما به کارشان نمی‌آید و حالا می خواهد در صورت امکان یکی از 4 سیم کارت اعتباری را با سیم کارت دیتا تعویض کند.
 
مرد جوان دیگری در نمایشگاه گفت که اولین سال که رایتل سیم کارت رایگان داده است با تمام همکارانش ثبت نام کرده اند و برای «وقتی که لازم شد»، سیم کارت رایتل گرفته‌اند؛ اما به غیر از یکی از همکارانش باقی هنوز استفاده نکرده‌اند.
 
اغلب حاضران در صف رایتل را جوان ها تشکیل می‌دهند. پسر جوانی در صف ایستاده بود و گوشی ساده ای در دست داشت که به طور حتم نسل 3 را پشتیبانی نمی کند. اما سیم کارت نسل 3 می خواست.
 
در آخر باید گفت که به طور یقین بخشی از سیم کارت هایی که رایتل در نمایشگاه ها عرضه می کند، فعال می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.
 
برای استفاده از سیم کارت رایتل باید گوشی قابلیت پشتیبانی از نسل 3 را داشته باشد و معمولا این سیم کارت بیشتر برای قابلیت اینترنت پرسرعت و در دستگاه های هوشمند استفاده می شود که گوشی های ارزان این قابلیت را ندارند.
 
از این رو بدیهی است فردی که توانایی خرید دستگاهی چند صد هزار تومانی را دارد و می خواهد از سیم کارت رایتل استفاده کند، در صورت نیاز 20 هزار تومان قیمت یک سیم کارت را نیز پرداخت خواهد کرد و از این رو قطعا مشتری واقعی نسل 3، بدون صف نیز پاسخ نیاز خود را پیدا می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.