امنیت

فناوری اطلاعات

December 7, 2013
23:22 شنبه، 16ام آذرماه 1392
کد خبر: 59312

آنتی ویروس کاملا بومی پادویش عرضه شد

در نمایشگاه الکامپ نخستین آنتی ویروس کاملا داخلی به بازار عرضه شد. این نخستین آنتی ویروس بومی است که از موتور 100 درصد داخلی استفاده کرده است.
 
این محصول که با نام «پادویش» عرضه شده نخستین ضد بدافزار بومی است که با موتور صد در صد داخلی طراحی و برای نخستین بار به بازار عرضه شده است.
 
عباس حسینی در مراسم رونمایی از این ضد بدافزار از صادرات این محصول تا سه سال آینده به سایر کشورها خبر داد و گفت: هیچ یک از قسمت‌های مختلف این محصول نه تنها اقتباس نشده، بلکه از شرکت ها و محصولات خارجی نیز بهره گیری نداشته و هسته اصلی تکنولوژی آن به صورت صد در صد بومی در ایران طراحی و تولید شده است.
 
وی گفت: امروزه آنتی ویروس‌ها در دنیا شهرتی برابر با سیستم عامل ها دارند و نباید فراموش کرد که آنتی ویروس مجموعه ای از محصولات با دهها فناوری است.
 
وی ادامه داد: ویژگی منحصر به فرد آنتی ویروس بومی پادویش این است که این آنتی ویروس به عنوان پلیس امنیت اطلاعات می‌تواند از محتوای اطلاعات کاربران در داخل کامپیوتر حفاظت کند، اما مابقی ابزارها نظیر فایروال ها خارج از کامپیوتر هستند.
 
مدیر شرکت امن پرداز اضافه کرد: با این وجود همان اندازه که سیستم عامل‌ها باید استوار باشند، تا امکان کار را برای تمامی ابزارها فراهم کنند، آنتی ویروس ها نیز باید بتوانند امنیت را برقرار کرده و سرعت را کاهش ندهند و مهمتر از همه پشتیبانی نیز به کاربران ارائه دهند.
 
وی مهمترین ارزش افزوده پادویش نسبت به محصولات خارجی را قابلیت پشتیبانی برای کاربران و نیز جلوگیری از ورود تمامی ویروس های شناخته و ناشناس فلش عنوان کرد و گفت: یکی از به روزترین تکنولوژی‌ها که امروزه در آنتی ویروس‌ها به کار گرفته می‌شود، این است که با تکنولوژی رایانش ابری، بدافزارها از محل جمع آوری می‌شود و کاربران به سرعت به روز خواهند شد که پادویش این ویژگی را داراست.
 
وی گام اول در توسعه این ضد بدافزار را شناسایی نیاز کاربران عنوان کرد و گفت: پادویش قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد و این محصول با رعایت کامل فرآیندهای حقوقی کپی رایت تولید و مورد استفاده قرار گرفته است، بر این اساس می‌تواند در کشورهای همزبان منطقه و نیز بازارهای جهانی حاضر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.