تلفن همراه

گوشی

December 8, 2013
9:34 یکشنبه، 17ام آذرماه 1392
کد خبر: 59334

مشکلات شاگرد اول‌های دنیای تلفن همراه

در یک‌نظرسنجی پنج مورد از مشکلاتی که مشترکان هنگام کار با چهار تلفن‌همراه درجه یک شامل گلکسی S4 سامسونگ، آیفون 5S اپل، موتوایکس موتورولا و اچ‌تی‌سی وان است، مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
سایت عیب‌یابی Fixya داغ شدن بیش از حد نماینده سامسونگ و اتمام سریع شارژ باتری آن از بزرگترین مشکلاتی است که 25 درصد از کاربران به آن اشاره کرده‌اند.
 
همچنین صفحه‌ی نمایش گلکسی S4 نیز نسبت به سایر رقبا، تاریک‌تر عنوان شده است که خوانایی متون را در زمان مطالعه‌ی کتاب یا گشت و گذار در اینترنت بسیار سخت می‌کند.
 
اما بزرگترین مشکل کاربران موتورولا کمبود حافظه داخلی موتوایکس و عدم توانایی استفاده از کارت حافظه جانبی برای این دستگاه است. از طرفی کیفیت پایین دوربین و رزولوشن 1280 در 720 پیکسلی صفحه‌ی نمایش موتو ایکس چندان رضایت‌بخش نیست.
 
پرچمدار اپل هم بدون نقص نیست به نحوی که 25 درصد کاربران آیفون 5 s دو مشکل اساسی را در این نظرسنجی مطرح کرده‌اند. یکی از آن‌ها نگرانی‌های امنیتی برای سواستفاده از اثرانگشت است که توسط حس‌گر ثبت اثرانگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مورد دیگر، عمر باتری کم آیفون 5S و سایز کوچک صفحه نمایش آن است.
 
آخرین مورد این لیست به اچ تی سی وان اختصاص می‌یابد که 30 درصد از کاربران HTC One، مشکل باتری آن را به‌عنوان عمده‌ترین مساله‌ی آن برشمرده‌اند.
 
با توجه به اینکه نکسوس 5 نیز همچون پرچمدار HTC از یک باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی بهره‌می‌برد، اما براساس ادعای کاربران، مدت مورد نیاز برای شارژ کامل باتری آن پنج ساعت است.
 
باتری این دستگاه قابلیت تعویض ندارد و به مدت زمان زیادی برای اتمام پروسه شارژ شدن نیاز دارد و نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربرش باشد.
 
اما 20 درصد از کاربران نیز مشکلات مربوط یه سیستم صوتی را به‌عنوان مشکل این تلفن‌ همراه برگزیده‌اند. این کاربران وجود یک صدای «هیس» را هنگام انجام مکالمات و همچنین گوش دادن به موسیقی ذکر کرده‌اند. 20 درصد کاربران نیز مشکلات مربوط به دوربین را عمده مشکل خود هنگام استفاده از این تلفن‌همراه عنوان کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.