اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 11, 2013
19:53 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1392
کد خبر: 59380

همراه اول: مقام ایران در نسل چهارم بیش از ۹۵ می‌شود

قائم مقام همراه اول گفت: اگر تا انتهای سال ۲۰۱۳ که کمتر از یک ماه از آن باقی مانده، بتوانیم نسل چهارم را راه‌اندازی کنیم به مقام ۹۵ در جهان و ۹ در منطقه می‌رسیم که بعید است این اتفاق بیافتد.
 
 
حمیدرضا نیکوفر در آغاز مراسم "کارگاه آموزشی منطقه‌ای ITU با موضوع نسل چهارم تلفن همراه" که با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات، بخش خصوصی و همچنین برخی برندهای معروف ارتباطی در دنیا، امروز صبح در هتل پارسیان برگزار شد، با اشاره به اینکه چنین گردهمایی‌هایی موجب تقویت علمی اپراتورها می‌شود، اظهار کرد: ایران، کشوری با نیروی انسانی توانمند است و برای ورود به مباحث ارتباطی جدید نیاز به هم‌فکری، وحدت و تعاملات بین‌المللی دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران سی و پنجمین کشور بود که که نسل دوم ارتباطی را راه‌اندازی کرد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، کشوری به نسبت پیشتاز بوده و از 19 سال پیش خدمات سیار را برای مردم‌اش به ارمغان آورده است.
او همچنین با بیان اینکه در اواخر سال 89، نسل چهارم را به عنوان اولین پایلوت راه‌اندازی کردیم ولی جلوی اجرای آن به دلیل برخی موضوعات داخل کشور گرفته شد، درباره پیاده‌سازی خدمات این نسل ابراز کرد: اگر تا انتهای سال 2013 که کمتر از یک ماه از آن باقی مانده، بتوانیم نسل چهارم را راه‌اندازی کنیم به مقام 95 در جهان و 9 در منطقه می‌رسیم که بعید است این اتفاق بیفتد.
قائم مقام همراه اول همچنین اشاره‌ای به یکی از گزارش‌های اتحادیه بین‌المللی GSM داشت و گفت: براساس گزارش‌های این اتحادیه، ریزش مشترکان نسل دوم از سال 2007 در کشوهای توسعه یافته آغاز شده و کشورهای در حال توسعه هم این ریزش را از 2013 تجربه کرده‌اند.
او ادامه داد: 70 درصد کشورهای توسعه یافته به سمت خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی رفته‌اند اما با این حساب هنوز 69 درصد از مشترکان جهانی مربوط به خدمات نسل دوم ارتباطی هستند.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته از هر 4.9 میلیارد سیم کارت فروخته شده، چهار میلیارد مختص کشورهای در حال توسعه بوده و از این میان هم 80 درصد متعلق به نسل دوم بوده است، می‌توان گفت که نسل دوم ارتباطی همچنان سرمایه ارزشمندی در طول پنج سال آینده برای برخی کشورهاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.