اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

December 11, 2013
22:20 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1392
کد خبر: 59401

مخابرات: فروش ADSL مخابرات در 3 استان بعلت عدم ارائه پهنای باند از سوی زیرساخت متوقف شد

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: به دلیل عدم ارائه پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، فروش سرویس ADSL در 3 استان کشور از سوی مخابرات متوقف شده است.
 
وی در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت اختلاف حساب شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات زیرساخت و دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات از سوی زیرساخت اظهار داشت: دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات کماکان باقی است اما با این حال این موضوع در کیفیت سرویس مخابرات تاثیر منفی نداشته است.
 
وی با بیان اینکه برای آنکه با افت کیفیت در ارائه سرویس ADSL مواجه نشویم ناچار به توقف توسعه در مناطقی هستیم که امکانات نداریم، افزود: هم اکنون در دو استان بوشهر و کردستان و نیز چند منطقه در استان تهران به دلیل عدم توسعه و نبود امکانات پهنای باند اینترنت، فروش سرویس ADSL متوقف شده است.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: برای توسعه ADSL در حال حاضر و متوقف نکردن ارائه این سرویس، نیازمند پهنای باند اینترنت با ظرفیت 200 لینک STM1 هستیم.
 
زارعیان با بیان اینکه در حال مذاکره برای رفع مشکل موجود با شرکت ارتباطات زیرساخت هستیم، خاطرنشان کرد: مخابرات نسبت به تعهدات مالی خود پایبند است و در زمان مورد تعهد این مبالغ را پرداخت می کند؛ بدهی که از سوی دولت عنوان می شود مربوط به مبالغی است که مخابرات در مورد آن اختلاف حساب دارد.
 
به گفته معاون شرکت مخابرات ایران، 9 درصد درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت و 90 درصد درآمد مخابرات از مکالمات خارج از کشور بابت هزینه های شبکه به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می شود که ممکن است به دلیل لاوصولی های موجود، این پرداخت ها با کندی صورت گیرد.
 
به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت از مهرماه امسال به دلیل اختلاف حساب و بدهی با شرکت مخابرات ایران، فروش پهنای باند اینترنت به این شرکت را متوقف اعلام کرده است که این تصمیم عدم توسعه اینترنت در کشور از سوی مخابرات را به همراه داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.