فناوری اطلاعات

December 12, 2013
11:57 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59420

پیش‌‏بینی‏‌های IDC برای صنعت IT در سال ۲۰۱۴

شرکت آی دی سی اولین پیش‌‏بینی‏‌های خود در مورد صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این پیش‏‌بینی‏‌ها، سال ۲۰۱۴ استفاده از پلت‏فرم‌‏های شرکت‏‌ها و طرف‏‌های ثالث شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت. 
 
پژوهشگران آی دی سی پیش‌‏بینی کرده‌‏اند صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ بیش از هرچیز تحت تاثیر پلت‏فرم‌‏های عرضه‌‏شده از سوی شرکت‏‌های طرف ثالث خواهد بود. عمده این پلت‏فرم‏‌ها که در زمینه فناوری‏‌های همراه، پردازش ابری، داده‏‌های کلان و تحلیل‏گر‌ها خواهد بود به رشد و افزایش نوآوری‏‌ها در این صنعت کمک خواهد کرد. 
بنا بر پیش‌‏بینی آی دی سی، در سال آینده میلادی هزینه‏‌کرد‌ها در بازار آی تی با پنج درصد افزایش به ۱. ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. این هزینه‏‌کرد‌ها تحت تاثیر پلت‏فرم‏‌های عرضه‏‌شده از سوی شرکت‏‌های طرف ثالث خواهد بود. پیش‌‏بینی می‌‏شود هزینه‏‌کرد‌ها در بازار این پلت‏فرم‏‌ها در مقایسه با امسال ۱۵ درصد افزایش داشته باشد. پژوهشگران آی دی سی همچنین پیش‌‏بینی کرده‏‌اند سهم بازارهای نوظهور از رشد صنعت آی تی دو رقمی خواهد شد و به ۱۰ درصد خواهد رسید. ۷۴۰ میلیارد دلار (۳۵ درصد) از کل درآمدهای صنعت آی تی از این بازار‌ها به دست خواهد آمد. 
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۴ فروش گوشی‏‌های هوشمند و تبلت‏‌ها نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت. ابزارهای اندرویدی نیز برتری خود را در مقابل محصولات اپل حفظ خواهند کرد. اپل نیز در این سال از قیمت بالای محصولات خود و اکوسیستم اپ‏‌های خود سود خواهد برد. شرکت گوگل نیز از اپ استور خود (گوگل پلی) سود سرشاری خواهد برد. شرکت مایکروسافت نیز می‌‏بایست توسعه‏‌دهندگان ابزار‌ها و نرم‏‌افزارهای همراه را به استفاده از سیستم عامل ویندوز خود بیشتر ترغیب کند. 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: هزینه‏‌کرد‌ها در بخش فناوری‏‌های پردازش ابری در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از صد میلیارد دلار خواهد رسید. آی دی سی انتظار دارد همزمان با تشدید رقابت‏‌ها در بازار پردازش ابری، تعداد پایگاه‏‌های داده به طرز بی‏‌سابقه‏‌ای افزایش یابد. هزینه‏‌کرد‌ها در بازار خدمات و فناوری‏‌های مربوط به داده‌‏های کلان با ۳۰ درصد رشد به ۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.