سخت‌افزار

فناوری

December 12, 2013
13:01 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59422

گجت هوشمند مینیاتوری برای جلوگیری از گم شدن وسایل

در عصر حاضر که امکان سفر انسان به کره ماه فراهم شده است، اندام بدن به صورت مصنوعی تولید می‌شود و ابزارهای هوشمندانه و غیرقابل باوری در اختیار بشر قرار می‌گیرد، هرگز به ذهن‌تان خطور نمی‌کند که یک ابزار ساده بتواند از گم شدن کیف پول، کلید و گوشی هوشمند جلوگیری کند.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این روزها انواع ابزارهای الکترونیکی و هوشمند با قابلیت یاد شده در بازار فروخته می‌شود. به عنوان مثال Cobra Tag محصولی است که به سیستم ارتباطی بلوتوث مجهز شده است و به واسطه گیره خود می‌تواند به هر شیئ متصل شود. این ابزار قادر است به واسطه فناوری بلوتوث با گوشی شما ارتباط برقرار کند و هر زمان که از شما دور می‌شود، به شما اطلاع دهد. ابزارها و دستگاه‌های مشابه این محصول به وفور در بازار دیده می‌شوند.
اما محصول جدیدی که در این زمینه ساخته شده است به گونه‌ای متفاوت خود را معرفی می‌کند. این محصول نخستین دستگاه در این زمینه محسوب می‌شود که مبتنی بر سیستم Bluetooth Smart ساخته شده است و قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل iOS 7 برای آن فراهم شده است. 
 
 
دستگاه جدید Elgato Smart Key نام دارد که به خوبی با آخرین نسخه از سیستم‌های عامل همراه سازگاری یافته است.
داخل جعبه این محصول Smart Key به همراه یک جاکلیدی هوشمند تعبیه شده است. این دستگاه یک باتری از نوع CR2032 را شامل می‌شود که به مدت 6 ماه انرژی را در خود ذخیره می‌کند. گفته می‌شود که هر دو باتری از این نوع حدود یک دلار هزینه دارد.
اگر قصد داشته باشید این دستگاه را به یک شیئ دیگر متصل کنید، می‌توانید گیره مخصوص آن را به کار برید. این شیئ می‌تواند یک دستگاه الکترونیکی یا حتی کیف پول و .. باشد.
سیستم هوشمند Elgato Smart Key بسیار کوچک ساخته شده است. طول،‌عرض و ضخامت این محصول به‌ترتیب 41، 41 و 9 میلیمتر است و می‌تواند داخل کوچکترین فضاها نیز جاسازی شود. این محصول تنها 10 گرم وزن دارد و به همین خاطر مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.