امنیت

فناوری اطلاعات

December 12, 2013
13:12 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59428

یک ماه؛ 340 هزار وب سایت مخرب

محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی نرخ رشد تروجان ها، اسپم ها و سایت های حملات فیشینگ را بی سابقه اعلام کردند. بطوریکه براساس جدیدترین مطالعه این محققان، طی یک ماه گذشته بیش از 340 هزار وب سایت مخرب کشف و شناسایی شده است.
 
براساس این مطالعات، آزمایشگاه پاندا سکیوریتی اعلام کرده است که درصد بزرگی از این وبسایت های مخرب فقط و فقط با هدف آلوده سازی کاربران شکل گرفته اند و تعداد آن دسته از وبسایت هایی که در طول زمان آلوده شده اند بسیار کمتر از این نوع وبسایت ها بوده است.
 
براین اساس بطور متوسط روزانه بیش از 11 هزار و 500 تهدید جدید توسط مجرمان سایبری در فضای مجازی گسترده می شود. این تهدیدات با استفاده از روش های مختلفی نظیر سرقت رمز عبور و هویت، ارسال هرزنامه و حملات فیشینگ طیف گسترده ای از کسب و کارها و کاربران خانگی را در معرض خطر قرار می دهند.
 
 
وب‌سایت های آلوده معمولاً به دنبال بهره برداری از حفره های امنیتی و نقاط ضعف موجود در مرورگرها، سیستم های عامل، نرم افزار آکروبات و… هستند. 
 
 
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین اعلام کرده اند که به موازات گسترش خدمات متنوع غول های بزرگ دنیای فناوری نظیر مایکروسافت و گوگل برای کاربران، نفوذگران نیز بیشتر از گذشته به دنبال راه هایی برای نفوذ به سیستم قربانیان و سرقت اطلاعات آن ها هستند.
 
در چنین شرایطی کاربران باید بیشتر از گذشته هوشیار بوده و از یک آنتی ویروس قوی و همیشه بروز بر روی سیستم خود استفاده کنند.
 
همچنین اگر نسبت به آلوده بودن سیستم خود مشکوک هستید می توانید از ابزار کاملا رایگان Panda Cloud Cleaner برای اسکن سیستم استفاده کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.