سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 12, 2013
13:38 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59435

Start Menu به سیستم‌عامل ویندوز برمی‌گردد

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل دارید شکل و شمایل Windows 8 به حالت قبلی خود برگردد و همان فضای سنتی و قبلی در اختیار شما قرار گیرد، باید اندکی صبر کنید.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دو تن از منابع آگاه تایید کردند که شرکت مایکروسافت قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل رایانه‌ای خود، کلید Start با قابلیت‌های قبلی آن را در اختیار کاربران بگذارد. نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز که از هم‌اکنون با نام Threshold شناخته می‌شود، در سال 2015 میلادی به دست کاربران می‌رسد و برای آن قابلیت‌های قدیمی ویندوز هم در نظر گرفته شده است.
 
پیش‌بینی شده ست که نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز تغییرات فراوانی را شامل شود و طی آن قابلیت‌هایی از جمله ابزار Metro به صورت داخلی برای مرورگر ویندوز ارایه شود و در نهایت Start Menu به این سیستم‌عامل برگردد.
 
اگر شما هم کاربر آخرین نسخه سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت هستید و Windows 8.1 را در اختیار دارید، متوجه بازگشت کلید Start در گوشه سمت چپ و پایین نمایشگر خود شده‌اید. این کلید تمامی قابلیت‌های کلید Start در نسخه‌های قبلی ویندوز را انجام نمی‌دهد و در مقابل، قابلیت‌های کلید Windows در سیستم‌عامل Windows 8 را شامل می شود. با فشردن این کلید شما می‌توانید وضعیت خود را بین دستکاپ و Start Screen تغییر دهید.
 
اما "پائول توروت"( Paul Thurrott) از مدیران داخلی مایکروسافت قول داده است که نسخه بعدی ویندوز شامل کلید Start Menu با قابلیت‌های قبلی خود بشود. او همچنین گفته است که احتمال می‌رود این قابلیت در Windows 8.2 به دست کاربران برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.