فناوری اطلاعات

December 14, 2013
18:38 شنبه، 23ام آذرماه 1392
کد خبر: 59452

جهانگرد: ادبیات دکتر معتمدنژاد در حوزه جامعه اطلاعاتی و ICT باید بسط داده شود

 
رئیس کمیته ملی جامعه اطلاعاتی ایران: ادبیات دکتر معتمد نژاد در حوزه جامعه اطلاعاتی و ICT باید بسط داده شود تدوین بخش فرهنگی سند نخست اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) با ادبیات و نظرات دکتر معتمد نژاد صورت گرفت و این ادبیات باید بسط و گسترش پیدا کند.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصرا… جهانگرد در همایش نکوداشت دکتر کاظم معتمد نژاد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گذار به جامعه اطلاعاتی،‌یکی از رویدادهای مهم در عرصه جهانی بود که از سال 2002 آغاز شد.
 
وی افزود: ایران در رویدادهایی که بین سال های 2002 تا 2005 در حوزه جامعه اطلاعاتی رخ داد،‌حضور حرفه ای مداوم و تاثیر گذار داشته و در این مسیر، دکتر معتمد نژاد نقش برجسته و شایسته ای داشتند.
وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال و با همراهی و همکاری دکتر معتمد نژاد در‌50 جلسه بین المللی و نشست منطقه ای در تهران، پاریس، ژنو و تونس، حضور موثر داشتیم و از ادبیات و نظرات ایشان در بخش های مختلف استفاده می کردیم.
معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که نظرات دکتر معتمد نژاد در این بخش مترقی و به روز بود تصریح کرد: علاوه بر سند نخست اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی، در سند دوم این اجلاس نیز که به سند اقدام معروف بوده و در آن 11 بند پیش بینی شده که ملاک فعالیت تمامی نهادهای جهانی قرار دارد،‌از نکات و نظرات دکتر معتمد نژاد استفاده شده است.
وی پدر علم ارتباطات ایران را انسانی خلاق، در اندیشه و رفتار توصیف و تاکید کرد: ایشان،‌مفاهیم جدیدی را در حوزه ICT با توجه به اطلاعات به روزی که داشتند خلق کرده و در مجموعه مذاکرات حضوری گسترده و عمیق داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.