تلفن همراه

گوشی

December 15, 2013
8:46 یکشنبه، 24ام آذرماه 1392
کد خبر: 59482

Ascend Mate ؛ غولچه چینی!

در نمایشگاه ۲۰۱۳ CES و طی یک کنفرانس مطبوعاتی، کمپانی چینی Huawei، Ascend Mate را به عنوان یک فبلت پرچمدار اندرویدی معرفی کرد. Huawei Ascend Mate، جزو Phablet ها (گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ و میان‌رده بین گوشی و تبلت) محسوب می‌شود، یک صفحه نمایش۱.۶ اینچی دارد و رقیب مستقیم محصولاتی مثل گلکسی‌نوت‌های سامسونگ محسوب می‌شود.
 
 
صفحه نمایش۱.۶ اینچی Mate با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل، دارای دقت ۲۴۱ پیکسل در هر اینچ بوده و به یک روکش ضد خش Gorilla Glass نیز مجهز شده است. قاب دور صفحه نمایش بسیار باریک است به طوری که ۷۳ درصد از قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. هواوی Mate از یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۵.۱ گیگاهرتزی استفاده کرده و ۱۶ گیگ حافظه و ۲ گیگابایت حافظه RAM دارد.
 
دوربین ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۳.۱مگاپیکسلی، شیار مموری‌کارت، باتری قدرتمند ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و نسخه ۱.۴ سیستم عامل اندروید در کنار رابط کاربری Emotion UI، سایر مشخصات این غولچه چینی را تشکیل می‌دهند. میت یک سیم‌کارته، کمی هم چاق است چراکه ۱۹۸گرم وزن دارد. ما این گوشی را تست کردیم، به نظر بزرگترین مزیت نسبی این فبلت، بعد از صفحه نمایش بزرگ و طراحی خوشدست‌ترش نسبت به فبلت‌های مشابه، باتری آن است.
 
یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی روی این فبلت، توانسته تمام نیازهای ارتباطی همراه شما را تامین کند بدون آن که دغدغه تمام شدن باتری و شارژ میان‌وعده داشته باشید. رابط کاربری ویژه ‌این فبلت هم در خیلی از موارد کار کردن با یک دست را برای کاربرش ممکن می‌سازد.
 
حسگر شتاب‌سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری، حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگام مکالمه، فوکوس خودکار، ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده روی آن، فوکوس لمسی، قابلیت عکاسی HDR، فیلمبرداری دوربین پشتی با کیفیت فول اچ‌دی و دوربین جلو با کیفیت اچ‌دی، بلندگو با تقویت کننده Dolby Mobile و قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر از دیگر مشخصات Ascend Mate به شمار می‌روند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.