اپراتورها

تلفن همراه

December 15, 2013
15:33 یکشنبه، 24ام آذرماه 1392
کد خبر: 59488

افزایش فعالیت‌های تالیا

تالیا از نظر جغرافیایی 75 درصد و از لحاظ جمعیتی 80 درصد را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
یکی از اعضای هیات مدیره شرکت تالیا در زمینه‌ی فعالیت این شرکت اظهار کرده است: این شرکت در حال ادامه‌ دادن به فعالیت‌های خود است و چشم‌انداز روشنی در آینده برایش تصور می‌شود.
 
فیضی با بیان اجرای برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: در حال تدوین برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های تالیا هستیم که در صورت رسیدن به یک چارچوب کلی اطلاع‌رسانی انجام خوهد شد.
 
عضو هیات مدیره شرکت تالیا بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات در پاسخ به این‌که شنیده‌ها حاکی از این است که تالیا قصد شراکت و همکاری برای ادامه‌ی حیات دارد، گفت به هیچ عنوان این گفته صحت ندارد و شرکت تالیا به تنهایی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، اپراتور تلفن همراه تالیا از ابتدای آغاز فعالیتش تاکنون نسبت به دیگر اپراتورهای تلفن همراه در سکوت و با تعداد کمتری مشترک فعالیت کرده است؛ مبحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و ورود سرمایه‌گذار خارجی به آن از چند سال پیش در مخابرات در حال بررسی بوده که بی‌نتیجه مانده بود اما قرار بود تا پایان سال گذشته این اپراتور از سوی مخابرات ایران احیا شود.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در سال ۹۰ از رفع مشکلات مشترکان شبکه سیم کارت اعتباری تالیا به دلیل برنامه‌های مخابرات برای تزریق سرمایه‌گذاری به این پروژه و انتقال سهم آن خبر داده بود.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی تصریح کرده بود که درصدد اضافه کردن تالیا به شبکه مخابرات هستیم که در این راستا تعاملاتی با این شرکت در حال انجام است تا تالیا بار دیگر فعال شود.
 
وی با بیان اینکه تکلیف افزودن شبکه تالیا به شبکه مخابرات به زودی مشخص می‌شود گفته بود شمار مشترکان تالیا تا پایان سال ۹۰ از ۲۰۰ هزار مشترک به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.
 
به گزارش ایسنا، تعهد تالیا برای جذب ۶ میلیون مشترک ظرف مدت ۱۰ سال در قرارداد آمده بود، گفت: از مدت پروانه تالیا تا آبانماه سال ۹۰ حدود ۲.۵ سال باقی مانده بود که در این مدت این شبکه میتوانست تعداد مشترکان خود را به ۶ میلیون نفر برساند
 
اما مدیر عامل وقت شرکت مخابرات ایران در تیرماه سال ۹۰ گفته بود با توجه به این که تالیا با مشاور خود اختلاف نظر داشت و مخابرات به دلیل محدودیت قوانین در زمان دولتی بودن نمی‌توانست کاری کند، بعد از خصوصی شدن مخابرات قرار شد که تالیا مشاور خود را تغییر دهد که این کار در حال انجام است.
 
فیضی درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرده بود: این موضوع در حال جمع‌بندی است و تالیا بعد از تعیین مشاور به صورت جدی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
سال گذشته داوود زارعیان – مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران – هم درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرده بود که در طرح جدید و با توجه به اینکه مخابرات نیز سرمایه‌گذار این پروژه خواهد شد، این روال تغییر می‌کند و طبیعی است که درآمدزایی این موضوع با توجه به توسعه تالیا و افزایش تعداد مشترکان بیش‌تر می‌شود.
 
طی سالهای گذشته مشخص شد که موضوع قیمت‌گذاری این شرکت از سوی گروه کارشناسی تمام شده و این گروه نظر نهایی خود را در این باره به شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است و در حال تعامل برای نحوه برگزاری فرآیند انتقال سهام و سرمایه هستیم که این موضوع و تصمیم به زودی نهایی خواهد شد.
 
در آن زمان از سوی مسئولان مربوطه با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه برای حل اختلاف شرکت مخابرات ایران با تالیا در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته شد این کمیته در چارچوب قرارداد، اختلاف نظر مخابرات با تالیا را مورد بررسی قرار خواهد داد و با توجه به نظر نهایی کمیته سه جانبه در سازمان تنظیم مقررات، تالیا به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ تالیا در بازار موقعیت و مشتریان خود را داشته و با داشتن شبکه با کیفیت، مشتریان خاص خود را دارد.
 
مخابراتی‌ها قرارداد تالیا را یکی از قراردادهای خوب مخابرات به شمار می‌آوردند، اما ظاهرا بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و انتخاب سرمایه‌گذار خارجی برای آن موضوع حقوقی پیچیده‌ای دارد و از طرفی بحث ورود سرمایه‌گذار خارجی به تالیا از چند سال پیش در مخابرات در حال بررسی بود اما با توجه به این که مشکل حقوقی دارد هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده و یا اگر هم شده، تا لحظه مخابره این گزارش از سوی مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی نشده است.
 
ظاهرا در ان زمان متن قرارداد مشارکت سهامدار جدید تالیا نیز با همان شرایط قبلی بود و تالیا نمی‌توانست اسم شرکت را تغییر داده یا از تعاونی بودن خارج شود به این دلیل که سهامداران جدید درخواست تشکیل شرکت‌ جدید را دارند یا می‌خواهند از تعاونی‌ بودن خارج شوند، در هر حال بعد از خصوصی شدن مخابرات و فعالیت بخش خصوصی سهامداران می‌توانستند درباره مشارکتشان تصمیم‌گیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.