اپراتورها

باندپهن ثابت

رگولاتوری

December 15, 2013
19:07 یکشنبه، 24ام آذرماه 1392
کد خبر: 59499

وزیر ارتباطات وعده داد: افزایش پهنای باند اینترنت در 100 روز دوم دولت/حل مشکل تلفن و اینترنت در روستاهای 70 و 50 خانوار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روستاها هم از ما اینترنت می خواهند و ما باید بتوانیم به این نیاز پاسخ دهیم گفت: در راستای ارتباط رسانی به روستاها و مناطق محروم، حل مشکل تلفن و اینترنت با اولویت بندی در روستاهای دارای بیش از 70 خانوار و روستاهای دارای 50 خانوار اجرایی می شود.
افزایش پهنای باند اینترنت در 100 روز دوم
 
 
محمود واعظی با اشاره به افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل از 71 گیگابیت به 111 گیگابیت بر ثانیه و نیز افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی از 620 گیگابیت به 850 گیگابیت بر ثانیه در پایان 100 روز نخست فعالیت دولت یازدهم اظهار داشت: تا پایان 100 روز دوم دولت، پهنای باند اینترنت به ظرفیت 150 گیگابیت برثانیه می رسد و تا فروردین ماه سال 93 نیز این ظرفیت به 200 گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.
 
حل مشکل تلفن و اینترنت در روستاهای 70 و 50 خانوار
 
وی با تاکید بر برنامه های وزارت ارتباطات بر توسعه روستاها و مناطق محروم گفت: با مصوبه دولت مبنی بر دریافت اعتبار برای سرمایه گذاری در زیرساختها، کار جدی را برای توسعه این بخش آغاز کرده ایم که براساس اولویت بندی مشکل تلفن و اینترنت ابتدا در روستاهای دارای بیش از 70 خانوار حل خواهد شد؛ پس از آن روستاهای دارای بیش از 50 خانوار در اولویت قرار می گیرند و پس از آن این مشکل در سایر روستاها و مناطق محروم و مرزی مرتفع می شود.
 
راه اندازی صندوق حمایتی پست بانک در 10 هزار روستا
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت با تاکید براینکه بخش قابل اتوجهی از حامیان دولت روستائیان بودند و با بیان اینکه روستاها هم از ما اینترنت می خواهند اضافه کرد: در ادامه توسعه مناطق محروم و روستاها، قرار است صندوق حمایت پست بانک در 10 هزار روستا تشکیل شود که ارائه وام اشتغال و نیز وام برای رفع مشکلات روستاها توسط این صندوق حمایتی انجام می شود.
 
از مردم فرصت می خواهیم
 
واعظی با تاکید براینکه از مردم می خواهیم به ما فرصت بدهند و برای وجود مشکلات فعلی به مردم حق می دهیم افزود: مشکلات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت مرتفع می کنیم.
 
وی با بیان اینکه نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه و خدمات رسانی باید برای دولت و مجلس تفهیم شود گفت: امیدواریم با عنایت دولت و مجلس به بودجه سال 93، بتوانیم در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات عقب افتادگی که با آن مواجه هستیم را جبران کنیم؛ در زمینه اینترنت گام جدی برداریم و پروانه نسل چهارم تلفن همراه را صادر کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.