اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 15, 2013
19:18 یکشنبه، 24ام آذرماه 1392
کد خبر: 59505

دومین همایش راهبری و مدیریت IT برگزار می‌شود

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات (IT Governance) را 27آذرماه جاری برگزار می کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشست خبری دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، صبح امروز 24آذرماه در محل دبیرخانه سازمان با حضور روسا، مدیران و دبیر این همایش و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات قراراست چهارشنبه 27آذرماه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران از ساعت 9الی 16 برگزار شود.
 
لزوم آموزش در حوزه راهبری و مدیریت IT
در ابتدای این نشست، آزاده داننده، رئیس دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به برگزاری اولین دوره این همایش گفت: اسفندماه سال گذشته اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با رویکرد فرهنگ‌سازی دراین حوزه با اهدافی همچون معرفی چارچوب‏ها و استانداردهای راهبری و مدیریت خدمات IT و ارتقای دانش عمومی در این زمینه برگزار شد.»
داننده با تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان از برگزاری دومین دوره این همایش ادامه داد: رویکرد این  دوره همایش، ارتقای ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرای پروژه‌ها و خدمات فناوری اطلاعات است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، لزوم برگزاری این همایش را تبیین جایگاه حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و شرکت‌ها و نهادینه کردن IT به عنوان یک ابزار سودمند در بنگاه‌ها عنوان کرد.
داننده بااشاره به الگوی جهانی راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و لزوم آموزش دراین حوزه ادامه داد: هم اکنون درجهان، لایه‌ای از فعالیت‌ها تحت عنوان راهبری و مدیریت IT شکل گرفته که تلاش می‌کند سازمان‌ها در سرمایه‌گذاری‌های حوزه فاوا بیشترین بهره را ببرند. درفضای حرفه‌ای جامعه ما هم نیاز به آموزش در حوزه راهبری و مدیریت  ITکاملا احساس می‌شود.
 او با تاکید براینکه این همایش قصد ندارد موضوع هدایت IT درسطح ملی و حاکمیت را مدنظر قرار دهد، ادامه داد:« به نظرمی‌رسد برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند جایگاه فناوری اطلاعات را برای بهبود مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌ها توسعه بخشد. بنابراین به هیچ عنوان، موضوع حاکمیت ملی فاوا در این همایش مطرح نیست.»
 
تدوین نقشه راه همایش
لیلا لاریجانی، رئیس دبیرخانه دائمی دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین نقشه راه سلسله همایش‌های راهبری در این نشست گفت: کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران، پس از نیازسنجی برای تسهیل فضای کسب‌و‌کار، موضوع "راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" را به عنوان حلقه مفقوده فرایند کسب وکاردرسازمان‌ها شناسایی کرد و این موضوع سبب برگزاری اولین همایش در زمستان 1391 شد.
لاریجانی ضمن توضیح فعالیت‌های دبیرخانه همایش افزود: دبیرخانه دائمی همایش از اردیبهشت ماه امسال کار خود را آغاز و 19جلسه را برگزار کرد. طی این جلسات علاوه بر روشن‌ شدن نقشه راه همایش، خروجی مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی  بحث راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات نیز حاصل شد.
در ادامه این نشست خبری، علی آذرکار، رئیس شورای سیاستگذاری این همایش با اشاره به آسیب‌شناسی مشکلات حوزه مدیریت فناوری اطلاعات گفت: مشکلات و آسیب‌شناسی در این حوزه تا جایی پیشرفته که برای حل آن، کمیته فنی متناظرJTC1 ، کمیته‌ای مختص موضوع  IT GOVERNANCE را ایجاد کرده تا استانداردهای حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را تدوین کند.
آذرکار با تاکید بر سازماندهی دومین دوره این همایش ادامه داد : دبیرخانه دایمی و کمیته علمی این همایش  پس از تدوین محورها و اهداف همایش ، به بحث  و بررسی در خصوص مقالات موردنظر پرداخت.
الهه نجفی، دبیر کمیته علمی دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، درخصوص  ترکیب هیات علمی این همایش گفت: اعضا این کمیته، ترکیب کامل و متنوعی ازاساتید دانشگاه ها ، متخصصان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی در حوزه IT بودند که این موضوع به دید همه جانبه همایش کمک بسزایی کرد.
نجفی درخصوص حجم مقالات ارسال شده این همایش ادامه داد:  طی فراخوان عمومی که از سوی دبیرخانه همایش منتشر شد، 14مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 8مقاله برای ارائه در همایش مورد تایید کمیته علمی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.