رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 18, 2013
19:24 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1392
کد خبر: 59586

دومین همایش مدیریت راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار شد

سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، دومین همایش راهبری و مدیریت  فناوری اطلاعات را با حضور مدیران دولتی و خصوصی ICT برگزار کرد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، این همایش صبح امروز با حضور روسای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، دبیر شورای عالی فضای مجازی، اساتید دانشگاهی و جمعی از مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و خبرنگاران در محل همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.  
 
راهبری و مدیریت؛ حلقه مفقوده ICTکشور
در ابتدای این مراسم، لیلا لاریجانی، رییس دبیرخانه دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه و اهداف اولین دوره همایش گفت: اسفند‌ماه سال گذشته، اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با هدف فرهنگ‌سازی در این حوزه برگزار و در آن چارچوب‌های IT کشور معرفی شد.
لاریجانی، درخصوص رویکرد این همایش گفت: رویکرد ما درهمایش دوم، ارتقای ظرفیت کارفرمایی در پروژه‌های فناوری اطلاعات است.
او با تاکید براینکه موضوع راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، حلقه مفقوده حوزه ICT کشور است، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای این موضوع را به عنوان حلقه مفقوده در وضعیت فناوری اطلاعات شناسایی کرده و امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی باعث توسعه‌ جایگاه فناوری اطلاعات در کشور شود.
لاریجانی در ادامه به فعالیت‌های دبیرخانه همایش اشاره و تاکید کرد: با برگزاری اولین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، ساختار دبیرخانه را شکل دادیم و توانستیم سلسله فعالیت‌ها را به صورت یک برنامه دربیاوریم. دراین همایش انجمن‌های علمی، سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی نیز حضور دارند.
 
افزایش وابستگی به IT
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، برگزاری ساسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را آغازگرحرکت‌های علمی در صنف ICT برشمرد و گفت: E-GOVERMANCE یا همان فرمانداری الکترونیکی در حوزه فناوری اطلاعات از جمله مباحثی است که با ماهیت فعالیت‌های صنفی ما تفاوت دارد و بیشتر جنبه‌  علمی را به خود اختصاص داده است.
آزاده داننده با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون استاندارد سازمان برای برگزاری این همایش افزود: رسالت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران این است که با برگزاری چنین همایش‌هایی  به توسعه‌ ظرفیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.
او در ادامه به تشریح فلسفه فرمانداری حوزه ICT پرداخت و تاکید کرد: فرمانداری فناوری اطلاعات می‌تواند انتظارات بازارهای مالی را به دستاوردهای اقتصادی بنگاه‌ها تبدیل کند.
رییس دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، به نیاز روز‌افزون کشور در توسعه‌فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: هر روز کشور به مقوله‌ای به نام IT وابسته‌تر می‌شود. برای رفع نیازها باید این مقوله در کشور توسعه پیدا کند.
 داننده در ادامه، به استقبال صورت گرفته از اولین همایش راهبردی و مدیریت فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: سال‌ گذشته استقبال خوبی از همایش صورت گرفت امروز سعی داریم از تجارب افراد در این حوزه بهره‌مند شویم. باید ادبیات مدیریت فناوری اطلاعات را در کشور جا انداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.