تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 20, 2013
10:32 جمعه، 29ام آذرماه 1392
کد خبر: 59642

کارآفرینی امری اکتسابی است یا در DNA ما نهفته است؟

آیا کارآفرینان خوب زاده می شوند یا ساخته می شوند؟ این سوالی به قدمت تاریخ کارآفرینی ست. آیا منصفانه است که بگوییم بعضی افراد برای رهبر بودن آفریده نشده اند؟ یا هر شخصی در طول زندگی خود می تواند با کسب تجربیات تبدیل به یک رهبر لایق شود؟
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از TNW، بیایید با هم پاسخی برای این پرسش بیابیم و مشخص کنیم چه مجموعه ای از مهارت ها یک فرد را به کارآفرینی برجسته تبدیل می کند؟ آیا آینها اکتسابی هستند یا خبر؟
 
brain dna
 
1- هوش سرشار
هر نوزادی که بدنیا می آید آلبرت انیشتین نیست، بعضی افراد بطور طبیعی هوشی خارق العاده دارند یا با IQ بالایی به دنیا می آیند، در حالیکه بعضی دیگر بدون این قدرت خدادادی با IQ بسیار پایین هستند. من نمی گویم که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر شما باید نابغه باشید همچنان که بسیاری از کارآفرینان موفق هوش خارق العاده ای ندارند.
اما با تمام این تفاسیر، هوش یکی از اصلی ترین عوامل است. اگر بخواهیم منصف باشیم، اکثر مردم در هنگام تولد نابغه نیستند اما در طول زندگیشان هوش و خرد را کسب می کنند.
امتیازات: اکتساب 1 – قدرت خدادادی 0
 
2- دور اندیشی / غریزه خوب
پس هر کسی می تواند خرد را کسب کند. اما هر شخصی قادر به دور اندیشی نیست؛ هر کسی قادر به دیدن آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد، نیست. هر کسی قدرت ابتکار و تخیل کافی برای پیشنهاد دادن راه حل های نوین در برابر مشکلات را ندارد. هیچ کس نمی تواند تخیل را آموزش ببیند. شما یا مبتکر هستید یا خیر
امتیازات: اکتساب 1 – قدرت خدادادی 1
 
3- انگیزه/ انرژی/ هیجان
هیچکس نمی تواند انگیزه را فرابگیرد. مخصوصاً وقتی در مورد کارآفرینی صحبت می کنیم. بخاطر همین است که اولین تجربه کارآفرینی خودم iExplore موفق بود و همه آن موفقیت مرهون اراده و انگیزه خودم برای یک سفر ماجرجویانه می دانم. در حقیقت، امروزه دیگر هیچ فعالیتی به یک کارآفرینی موفق تبدیل نخواهد شد مگر آنکه موسسان آن شرکت انگیزه کافی برای ادامه کار داشته باشند.
انگیزه شما، موتور محرک کارکنان شرکتتان است. شما یا با انگیزه هستید و می توانید هیجان کار را در کارکنان خود تزریق کنتید یا نمی توانید.
امتیازات: اکتساب 1 – قدرت خدادادی 2
 
4- مصمم/ گرداندن شرکت
کارآفرینان باید برغم تمام موانع برای موفقیت تلاش کنند. اکثر کارآفرینان با چالش های فراوانی در طول رشد خود مواجه می شوند. اگر نتوانند بفدر کافی برای عبور از موانع مصمم و مصرّ باشند، دوام نخواهند آورد.
امتیازات: اکتساب 1 – قدرت خدادادی 3
 
5- نترس بودن
تا آن جایی که من می دانم، نمیتوان به کسی آموزش داد که نترسد، یا آن که راهی را که دیگران نرفته اند آزمایش نکند. صد البته می توان با بحث های قوی منطقی کسی را متقاعد کرد که کمتر خطر کند  اما بنظر من این مورد نیز بیشتر قدرتی خدادادی است.
امتیازات: اکتساب 1 – قدرت خدادادی 4
 
6- رابط ، شنونده، فروشنده و موتور انگیزه قوی
کارآفرینان باید بتوانند ارتباطاتی قوی داشته باشد، شنونده ای قوی باشد، بتواند از طریق کارکنا، همکاران و حتی سرمایه گذاران محصول خود را به فروش برساند، تیم های قوی ایجاد کند و به کارکنان خود روحیه دهد.
اکثر موارد بالا مهارت های بنیادین هر فردی ست که باید برای شروع کار خود در تجارت بیاموزد. تقریباً هیچکدام از این مهارت ها قدرت خدادادی نیست بلکه باید آموزش داده شود.
امتیازات: اکتساب 2 – قدرت خدادادی 4
 
7- تجربه سلطه در صنعت
موفق ترین کارآفرینان آنانی هستند که بیشتر در معرض صنعت حوزه تخصص خود بوده اند، مثلاً بدلیل شغل هایی که داشته اند یا آموزش هایی که برای ریسک های شغلی آینده شان دیده اند. شاید شما یک استثنا باشید که میراث خانوادگیتان در یک صنعت است، اما در اکثر موارد تجربه اکتسابی است.
 امتیازات: اکتساب 3 – قدرت خدادادی 4
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.