امنیت

فناوری اطلاعات

December 24, 2013
20:05 سه شنبه، 3ام دیماه 1392
کد خبر: 59749

اسنودن: ماموریتم پایان یافت، من برنده‌ام

ادوارد اسنودن می‌گوید که پس از افشای اسناد و مدارک محرمانه این آژانس که باعث ارزیابی مجدد سیاست‌های برنامه‌های نظارتی آمریکا شده، ماموریتش به پایان رسیده است.
 
 
به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن پست از اینکه با افشا‌گری‌های او، حالا خبرنگاران از جزئیات برنامه‌های نظارتی و جمع‌آوری داده‌های تلفنی و اینترنتی دولت آمریکا مطلعند ابراز خرسندی کرده است؛ اقدامی که از بعد از 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در دهه اخیر به طور چشمگیری رشد کرده است.
 
 
 
اسنودن می‌گوید: «از نظر من ماموریتم انجام شده است و من در حال حاضر برنده هستم.»
 
باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد،‌ تغییراتی را درخصوص برنامه‌های نظارتی و جمع‌آوری گسترده داده‌های تلفنی آژانس امنیت ملی آمریکا از مردم این کشور مد نظر گرفته تا به نگرانی‌های عمومی در خصوص حفظ حریم شخصی پایان دهد. اظهارات اوباما در شرایطی منتشر شد که یک قاضی فدرال برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا را غیرقانونی اعلام کرد.
 
این گفت‌وگو را خبرنگاری با اسنودن انجام داد که خود تعدادی از اسناد و مدارک محرمانه را از سوی او دریافت کرده بود. 
 
 اسنودن تاکید کرد:‌من به آمریکا یا کارفرمای سابقم بی‌وفا نیستم. من قصد ندارم آژانس امنیت ملی آمریکا را سرنگون کنم بلکه من در راستای بهبود این سازمان فعالیت می‌کنم. من در حال حاضر نیز برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کنم، آنها تنها افرادی هستند که این مساله را نمی‌فهمند.
 
اما کیتلین هایدن، سخنگوی کاخ سفید در خصوص این مصاحبه اسنودن گفت:اسنودن در آمریکا با اتهامات جنایتکارانه روبرو است و باید هر چه زودتر به آمریکا بازگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.