رگولاتوری

December 25, 2013
18:37 چهارشنبه، 4ام دیماه 1392
کد خبر: 59761

مجلس: بخش درآمدی شورایعالی فضای مجازی در کمیته ارتباطات حذف شد

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: با توجه به اینکه شورایعالی مجازی کشور فاقد وظیفه اجرایی است و تنها نقش سیاستگذاری دارد در جلسه دیروز این کمیته تصمیم به حذف بخش درآمدی شورای یادشده گرفته شد.
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات جلسه دیروزکمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در جلسه دیروز بودجه و اعتبارات شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمد حسن انتظاری دبیر شورایعالی فضای مجازی و دونفر از معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مورد مورد بررسی قرار گرفت.               
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، خوشاب، جوین و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای شورایعالی فضای مجازی در لایحه بودجه 93 درآمد در نظر گرفته شده بود اما از آنجایی که شورای یاد شده فعالیت اجرایی ندارد و وظیفه سیاستگذاری دارد، تصمیم به حذف بخش درآمدی این شورای گرفته شد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای شورایعالی فضای مجازی تنها باید بخش هزینه ای در نظر گرفته شود، گفت: علی رغم اینکه در لایحه بودجه برای این شورا درآمد در نظر گرفته شده اما نباید مشمول بخش شود؛ لذا اصلاحات لازم صورت گرفت که گزارش آن سه شنبه به کمیسیون صنایع و معادن ارسال می شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: شورایعالی فضای مجازی از محل درآمدهای مخابرات می تواند هزینه های جاری خود را تامین کند.
 
وی همچنین گفت: دراین جلسه  کمیته ارتباطات نیز اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاون برنامه ریزی و معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.