فناوری اطلاعات

December 26, 2013
23:16 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59786

محبوب‌ترین‌های سیلیکون ولی

ندا لهردی – سیلیکون ولی خانه بسیاری از خلاق‌ترین افراد دنیاست که تکنولوژی را با ابزارها و سرویس‌های مختلف گسترش می‌دهند و به همین دلیل هم به‌عنوان دره تکنولوژی شناخته می‌شود. این افراد به خاطر فعالیت‌ها و نوآوری‌هایشان در دنیا شناخته می‌شوند و از همین طریق هم به زندگی روزمره افراد نفوذ کرده‌اند. حالا مجله BusinessInsider به بررسی و انتخاب محبوب‌ترین فعالان دره تکنولوژی در دنیا پرداخته است که در اینجا با برخی از آنها آشنا می‌شویم: 
 
1- استیو جابز، موسس Apple
2- لری پیج، یکی از موسسان و مدیرعامل Google
3- تیم کوک، مدیرعامل Apple
4- ویک گوندوترا معاون ارشد بخش مهندسی و برادلی هورویتز معاون بخش محصولات در Google +: شبکه اجتماعی Google + بزرگ‌ترین تلاش گوگل برای حضور در شبکه‌های اجتماعی است و این دو نفر سهم بزرگی در اداره و مدیریت آن دارند.
5- جک دورسی، موسس و مدیرعامل شرکت Square و بنیانگذار Twitter: او در هر روز شانزده ساعت برای کار در این دو شرکت صرف می‌کند؛ دو استارت آپ موفق و پرطرفدار.
6- ری لین مدیر اجرایی و مگ وایتمن مدیرعامل HP: ری لین نقش مهمی در برکنار شدن لئو اپوتکر مدیرعامل قبلی این شرکت و انتخاب مگ وایتمن به‌عنوان جانشین آن داشت. حالا این دو نفر توانسته‌اند HP را دوباره در مسیر رشد خودش قرار بدهند.
7- جف وینر، مدیرعامل LinkedIn: ممکن است رید هافمن این شرکت را تاسیس کرده باشد، اما جف وینر آن را در مسیر رشد قرار داده تا بالاخره وارد بازار بورس شد و به این ترتیب سود قابل توجهی نصیب سهامداران این شرکت شد.
8- بن سیلبرمن موسس، پل اسکیرا موسس و یاشاوانت نلاپاتی مهندس ارشد شرکت Pinterest: این شرکت که یک استارت آپ فعال در زمینه به اشتراک‌گذاری عکس است، توانست روند رشد سریعی را تجربه کند. این شرکت رکود جالبی برای جذب بازدیدکننده دارد که در آن توانسته تنها در طول یک هفته نظر بیش از 11 میلیون بازدید کننده را به خودش جلب کند.
9- سام لسین، مدیر محصولات Facebook: او مدیریت تیمی را به‌عهده داشت که در نهایت Timeline را طراحی و تولید کردند. یکی از طراحان معروف و موثر فیس‌بوک که حالا شکل جدیدی به این شبکه اجتماعی داده است. 
10- آرون لیو، یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت Box.net: او یک کارآفرین 26 ساله موفق در دنیای تکنولوژی است که با استارت آپ موفقش توانسته خدمات به اشتراک‌گذاری فایل و مدیریت محتوای ابری را به بنگاه‌های تجاری ارایه کند. 
11- دیو مورین، یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت Path: این استارت‌آپ یا شرکت نوظهور به خاطر اپلیکیشن ویژه‌اش برای به اشتراک‌گذاری عکس شناخته می‌شود و در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر کاربر دارد.
12- سین پارکر، شریک تجاری شرکت Spotify: او یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ و شناخته شده در سیلیکون ولی است که به سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوظهور تکنولوژی علاقه زیادی دارد.
13- مارک پینکوس، موسس Zynga: او در سال‌های اخیر به واسطه بازی‌های جنجالی و پرطرفداری که شرکتش تولید کرده است، در دنیا شناخته می‌شود. ورود این شرکت به بازار بورس هم سود قابل توجهی را نصیب پینکوس و دیگر سرمایه‌گذاران آن کرد.
14- ناتان بلچارزیک یکی از موسسان و مدیرعامل، بریان چسکی یکی از موسسان و مدیر ارشد تکنولوژی، جو گیبیا یکی از موسسان و مدیر ارشد محصولات شرکت AirBNB: این شرکت ارایه‌دهنده خدمات میزبانی وب و به اشتراک گذاری اطلاعات مسکن است و توانست خیلی زود رشد کند. حالا این شرکت ارزش بیش از 5/1 میلیارد دلار دارد و به یکی از مهم‌ترین استارت‌آپ‌های سیلیکون ولی تبدیل شده است.
15- درو هوستون یکی از موسسان و مدیرعامل، آرش فردوسی یکی از موسسان و مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Dropbox: این استارت آپ که در زمینه ذخیره آنلاین و ابری محتوا فعالیت می‌کند خیلی زود در میان کاربران سر تا سر دنیا شناخته شد و رشد کرد. این شرکت در حال حاضر پیشنهادهای خرید خوبی از شرکت‌های بزرگ دارد و حتی شایعاتی درباره پیشنهاد خرید آن توسط استیو جابز هم شنیده می‌شود. هوستون به همراه آرش فردوسی در واقع توانستند شیوه جدید به اشتراک‌گذاری اطلاعات را از راهی ساده در میان مردم مختلف گسترش بدهند.
16- مارک زوکربرگ، موسس و مدیرعامل Facebook
17- رن نگ، موسس و مدیرعامل شرکت Lytro: او به همراه تیم همکارانش توانست نوع جدیدی از دوربین عکاسی را اختراع کند که امکان گرفتن عکس و سپس تصمیم‌گیری برای مکان فوکوس روی آن را به کاربرانش می‌دهد. حتی استیو جابز هم تصمیم داشته که از این دوربین برای نسل بعدی آی‌فون‌ها استفاده کند.
18- مایکل آرینگتون و ام جی سیگلر، موسسان شرکت CrunchFund: دو روزنامه‌نگار که به خاطر کار در وب سایت TechCrunch که یک وبلاگ خبری در حوزه تکنولوژی است، شناخته می‌شوند. آنها حالا یک شرکت سرمایه‌گذاری را هم تاسیس کرده‌اند تا بتوانند در راه‌اندازی استارت‌آپ‌های تکنولوژی نقش مهمی داشته باشند.
19- کیت رابویس، مدیر ارشد عملیات در شرکت Square: او در یکی از بزرگ‌ترین و داغ‌ترین شرکت‌های نوظهور تکنولوژی جهان کار می‌کند و کمک زیادی به بخش تجاری آن کرده است.
20- شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات Facebook: او همان کسی است که در پشت صحنه فعالیت‌های بزرگ تجاری فیس‌بوک مانند ورودش به بازار بورس حضور موثر دارد.
بد نیست بدانید که در این فهرست افرادی مانند جو کن‌دی مدیرعامل شرکت Pandora در جایگاه 25، تونی‌بیتز مدیرعامل Skype در جایگاه 26، سرگئی برین یکی از موسسان گوگل در جایگاه 34، رید هاستینگز موسس و مدیرعامل Netflix در جایگاه 48، دیک کوستولو مدیرعامل Twitter در جایگاه 50، مارک بینوف رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل Salesforce در جایگاه 69 و سالار کمانگر معاون بخش YouTube در گوگل در جایگاه 86 هم قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.