اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 26, 2013
23:33 پنجشنبه، 5ام دیماه 1392
کد خبر: 59797

درآمد سه ماهه اوراکل به ۹. ۳ میلیارد دلار رسید

گزارش درآمدی اوراکل نشان می‌‏دهد این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی خود درآمد‌هایش را با ۲ درصد افزایش به ۳. ۹ میلیارد دلار رسانده است. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، درآمد اوراکل در سه ماهه منتهی به ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ با ۲ درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ۳. ۹ میلیارد دلار رسیده است. در مقابل، سود این شرکت در این سه ماهه با یک درصد کاهش به ۶. ۲ میلیارد دلار رسیده است. 
 
بر اساس این گزارش، درآمدهای حاصل از صدور مجوزهای نرم‌‏افزارهای جدید و اشتراک خدمات پردازش ابری در این شرکت در سطح ثابت ۴. ۲ میلیارد دلار باقی مانده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است درآمدهای حاصل از نگهداری و پشتیبانی از محصولات نرم‌‏افزاری غیر ابری این شرکت نیز با ۶ درصد رشد به ۵. ۴ میلیارد دلار رسیده است. اوراکل در بخش تولید سخت‏‌افزار نیز کاهشی ۳ درصدی و درآمدی ۷۱۴ میلیون دلاری را تجربه کرده است. بخش پشتیبانی از محصولات سخت افزاری نیز ۳. ۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است. 
 
اوراکل در بخش محصولات پردازش ابری SaaS (عرضه نرم‌‏افزار‌ها در قالب خدمات) نیز رشدی ۳۵ درصدی را در این سه ماهه تجربه کرده است. راهکارهای مدیریت سرمایه‌های انسانی فوزیون (Fusion HCM) پردآمد‌ترین راهکار این بخش اعلام شده است. با این همه به نظر می‌‏رسد شرکت اوراکل در بازار خدمات پردازش ابری با فشارهای فزاینده‌‏ای روبرو است. برآوردهای بانک سرمایه‏‌گذاری مورگان استنلی حکایت از آن دارد که در حال حاضر ۳۸ درصد از مشتریان اوراکل از راهکارهای شرکت رقیب یعنی سیلزفورس نیز استفاده می‌‏کنند. این رقم در مقایسه با یک سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است. این بانک که اخیراً از تنزل ارزش سهام اوراکل خبر داده بود، همچنین اعلام کرده است ۱۵ درصد از مشتریانی که از زیرساخت‏‌های نصب‏‌شده اوراکل استفاده می‌‏کنند، یا در حال مهاجرت به زیرساخت‏‌های شرکت سیلزفورس هستند و ‌یا در حال برآورد شرایط برای چنین مهاجرتی هستند. در همین حال، ۱۵ درصد از مشتریان اوراکل نیز از نرم‏‌افزارهای مدیریت منابع انسانی شرکت ورک دی استفاده می‌‏کنند. ۲۵ درصد از مشتریان نیز در حال برنامه‌‏ریزی برای استفاده از این راهکار‌ها هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.