اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2013
8:57 جمعه، 6ام دیماه 1392
کد خبر: 59801

روتر حرفه ای بیسیم با قابلیت پوشش گسترده

روتر قدرتمند ایسوس با افزایش محدوده وایرلس تا 300 درصد، پوشش پایدار و گسترده‌ای را برای کاربران خانگی و اداری ایجاد می‌کند. طراحی برجسته این مدل و استفاده آسان از مزیت‌های مهم این روتر هستند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روتر RT-N14UHP یک روتر تک باند در رده N300 با طراحی قدرتمند است که در مقایسه با روترهای رایج در این رده، می‌تواند پوشش شبکه وایرلس را تا 300 درصد افزایش دهد. این روتر مجهز به 3 آنتن قوی با توان 9dBi است و امکان تنظیم توان خروجی را فراهم می‌کند. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به درگاه USB اشاره کرد که از طریق آن می‌توان منابعی مانند پرینتر را به اشتراک گذاشت یا توسط هارد اکسترنال یک فایل سرور راه‌اندازی کرد. با اتصال یک مودم سیم کارت به این درگاه ارتباط با اینترنت نیز امکان‌پذیر است.
 
طراحی قدرتمند برای دسترسی به پوشش 300 درصدی شبکه
 
با استفاده از تقویت‌کننده‌های سخت‌افزاری سیگنال و بکارگیری 3 آنتن قدرتمند، محدوده وسیعی تحت پوشش شبکه قرار می‌گیرد و نقطه کور باقی نخواهند ماند. این طراحی نوآورانه ایسوس محدوده روترهای استاندارد با آنتن 2dBi را تا 300 درصد افزایش می‌دهد و ارتباط مداوم و پیوسته داده‌ها را در دو طبقه ساختمان بطور برابر تضمین می‌کند. بهره‌وری شبکه وایرلس در این روتر به 300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و یک انتخاب مناسب برای کاربرانی است که در یک محدوده وسیع قصد اتصال چندین ابزار مختلف را دارند.
 
سه کاربرد در یک محصول
 
علاوه بر پوشش گسترده شبکه در روتر  RT-N14UHP، این محصول را می‌توان در سه کاربرد مختلف به عنوان روتر، اکسس پوینت، یا افزایش دهنده محدوده شبکه مورد استفاده قرار داد. در نتیجه این روتر قابلیت یکپارچگی با شبکه‌های وایرلس موجود را دارد یا می‌توان از آن برای افزودن قابلیت وایرلس به یک شبکه کابلی استفاده کرد.
 
اشتراک منابع در هر زمان و هر مکان
 
بکارگیری درگاه USB 2.0 در این روتر برای اشتراک‌گذاری پرینتر یا فایل‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند با اتصال یک مودم برای پشتیبانی از شبکه مخابراتی و دسترسی به امکانات شبکه‌های 3G/4G (HSPA+) توسط درگاه USB، این روتر را به اینترنت متصل کنند و به جای دسترسی به اینترنت از طریق شبکه کابلی، از اینترنت قابل دریافت توسط سیم کارت بدون محدودیت مکانی استفاده کنند.
 
از دیگر امکانات قابل توجه این روتر می‌توان به پشتیبانی از AiCloud اشاره کرد که از طریق یک نرم‌افزار درونی می‌توان روتر RT-N14UHP را به یک سرور رایانش ابری شخصی تبدیل کرد. توسط این قابلیت فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه یا روی درایو متصل به پورت USB و همچنین فایل‌های موجود در فضای WebStorage ایسوس می‌توانند از طریق قابلیت همگام‌سازی هوشمند ایسوس در فضاهای مختلف تطبیق داده شوند. این فایل‌ها را می‌توان با ارسال لینک از طریق پیامک و ایمیل به سایرین اطلاع داد یا توسط برنامه کاربردی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
 
امکانات پیشرفته راه‌اندازی ساده
 
راه‌اندازی روتر RT-N14UHP تنها به 30 ثانیه زمان نیاز دارد. تنها کافی است روتر را به شبکه متصل و با اجرای مرورگر، برنامه راه‌اندازی سریع اینترنت را اجرا کنید. رابط بصری گرافیکی با پیشخوان ASUSWRT تنظیمات پیشرفته شبکه مانند اولویت‌دهی کیفیت سرویس (QoS) را ساده کرده است. توسط QoS می‌توان روی مصرف پهنای باند در هر کدام از پورت‌های شبکه کابلی مدیریت و نظارت داشت. از دیگر امکانات قابل توجه این مدل امکان نظارت والدین، ترسیم نقشه شبکه و اشتراک‌گذاری پرینتر است. برای کاربرانی که نیاز به ایجاد یک ارتباط امن برای دسترسی از راه دور دارند مودم RT-N14UHP می‌تواند یک سرور VPN با تنظیمات آسان راه‌اندازی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.