اپراتورها

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

December 28, 2013
13:20 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59840

پیشخوان اول؛ اپلیکیشنی ایده‌آل برای همراه‌اولی‌ها

شاید ایران بر خلاف بسیاری از کشورها دارای چندین اپراتور موبایل نباشد، اما رقابت میان 3 اپراتور موجود به قدری داغ است که هر یک از آن ها تلاش می کنند با ارائه سرویس های متنوع، مخاطبین بیشتری را به شبکه های خود بیفزایند. 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با گسترش تلفن های هوشمند در سالیان اخیر، اپلیکیشن های موبایل نقشی کلیدی را در زندگی روزمره کاربران بر عهده گرفته اند. شرکت ها سعی می کنند با بهره گیری از این تکنولوژی، خدمات خود را با روشی متفاوت به دست کاربران برسانند و راهی سریع تر را در دسترس مشتریانش قرار دهند.
 
اپراتورهای ایرانی نیز خوشبختانه در این راستا گام برداشته اند و هر یک به نوعی تلاش کرده اند تا گستره خدمات خود را به تلفن هوشمند کاربران نیز برسانند. در این میان همراه اول به لطف اپلیکیشنی به نام «پیشخوان اول» موفق شده تا یکی از جامع ترین برنامه های موبایلی ممکن را برای مشتریانش تدارک ببینید.
 
اپلیکیشن «پیشخوان اول» کلیه خدمات و سرویس های همراه اول را در خود جای داده و با دسته بندی آن ها، شرایطی را مهیا کرده تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن به سرویس مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. با توجه به خدمات متعدد همراه اول، وجود این اپلیکیشن و طبقه بندی های دقیقش، این شانس را به کاربران می دهد تا از پتانسیل های کامل اپراتور خود نهایت استفاده را بکنند.
 
اگر بخواهیم به امکانات پیشخوان اول بیشتر بپردازیم و منو های آن را مرور کنیم، باید بگوییم که این برنامه از بخش های صورت حساب، آوای انتظار، سرویس های پیامکی، شارژ، جیرینگ و خدمات همراه اول تشکیل شده که هر یک از این موارد در داخل خود گزینه های متفاوتی را جای داده اند. در بخش صورت حساب، کاربران دائمی می توانند قبض میان دوره و پایان دوره خود را مشاهده کنند و کاربران اعتباری نیز قادر خواهند بود تا نسبت به دریافت موجودی اقدام نمایند.
 
در منوی خدمات همراه اول، گزینه هایی برای فعال سازی بسته های اینترنت و پیامک دیده می شود و البته در کنار آن ها گزینه هایی مثل پیامگیر صوتی، انتقال مکالمه، درخواست شارژ از دیگران و … نیز قرار داده شده است. بخش سرویس های پیامکی شما را به عضویت مجموعه هایی مثل فرهنگ و هنر، اخبار، سرگرمی، ورزشی و … در می آورد تا از این طریق محتواهای رنگارنگی را توسط sms دریافت نمایید.
 
اما آواهای انتظار هم بخشی مخصوص به خود را در پیشخوان اول دارا است. این بخش، که قطعا طرفداران بسیاری هم دارد، لیستی از جدید ترین آهنگ ها را به نمایش در می آورد که کاربران می توانند با لمس هر یک، نسبت به فعال سازی آن ها اقدام نمایند. در نهایت پیشخوان اول، خدمات مربوط به شارژ را نیز از یاد نبرده با استفاده از سیستم اتوشارژ، قابلیت خرید شارژ را برای کاربران فراهم کرده. اتوشارژ سیستمی است که از طریق آن کاربران می توانند به صورت مستقیم نسبت به شارژ سیم کارت خود اقدام نمایند؛ بدین معنی که به محض انجام تراکنش مالی، سیم کارت شارژ می شود و دیگر نیازی به وارد کردن پین و سایر موارد، وجود ندارد.
 
 
در پایان باید اشاره کنیم فعال سازی خدمات با اپلیکیشن پیشخوان اول، از طریق کد های ussd صورت می پذیرد و به همین علت استفاده از برنامه نیازی به ارتباط با اینترنت ندارد. هر چند اگر بخواهید لیست آواهای انتظار و بسته های پیامکی را به روز رسانی کنید، نیاز است که به اینترنت متصل باشید.
 
اپلیکیشن پیشخوان اول به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و کاربرانی که تمایل به دانلود آن دارند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول و یا سایت اختصاصی این اپلیکیشن، نسبت به دانلود آن اقدام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.