اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 28, 2013
13:42 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59843

معاون صدا و سیما: IPمدیای ما جلوتر از دنیا است

معاون رسانه‌های مجازی صدا‌و‌سیما گفت: راه‌اندازی سرویس آی‌پی مدیا در کشور کاری بسیار نو است و ما در این زمینه هم‌زمان با دنیا و حتی جلوتر از آن پیش رفته‌ایم.
 
 
لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تأخیر در راه‌اندازی سرویس آی‌پی مدیا در کشور که ماه گذشته فاز اول آن برای 6 استان تهران، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و یزد استارت خورد، اظهار کرد: کار بسیار نو است و ما در این زمینه هم‌زمان با دنیا و حتی جلوتر از آن پیش رفته‌ایم.
وی افزود: شاید اگر می‌خواستیم این تکنولوژی را وارد کنیم، زودتر از اینها به سراغ این کار می‌رفتیم اما ما این کار را نکردیم و ایستادیم و تولید کردیم.
 
معاون رسانه‌های مجازی صدا‌و‌سیما خاطر نشان کرد: این تکنولوژی به دست نمایندگانی از بخش‌های دولتی و خصوصی توسعه یافته و در واقع ماحصل کار متخصصان ایرانی است.
 
او در پاسخ به این سوال که بهتر نبود به جای محروم کردن مردم و بومی سازی این تکنولوژی، آن را وارد و به شکل هم‌زمان توسعه می‌دادیم تا نهایتا دستاوردی بومی داشته باشیم؟، گفت: این کار به هیچ عنوان خوب نبود زیرا این سرویس با زندگی سر و کار دارد و تمام اطلاعات بر این بستر قرار می‌گیرد؛ و بنابراین ورود آن دقت می‌خواهد تا ربایش اطلاعات در آن صورت نگیرد.
 
سیاهکلی با اشاره به سرمایه‌گذاری سه ساله در این پروژه درباره میزان هزینه کرد در آن گفت: درست است که سه سال هزینه در این پروژه شده اما مهم ادامه راه و تأمین محتواست زیرا باید هزینه زیادی روی آن صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: تا حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی روی آن نشده زیرا تولید داخل بوده است و در مجموع شاید زیر 10 میلیارد تومان در طول این سه سال، سرمایه‌گذاری پیرامون آن داشتیم.
او همچنین درباره امکان ارائه مجوز راه‌اندازی این سرویس به شرکت‌های دیگر هم گفت: به هیچ عنوان فعالیت در این بخش انحصاری نیست و  ممکن است اپراتورهای دیگر هم در این زمینه فعال شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.