اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 28, 2013
20:14 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59850

فیس بوک به زودی محو خواهد شد

تحقیقاتی که به تازگی روی نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی انجام شده نشان می‌دهد که فیس بوک "نه تنها در سراشیبی لغزش قرار گرفته، بلکه اساسا مرده و دفن شده" و در حال جایگزین ‌شدن با شبکه‌های اجتماعی ساده‌تری نظیر توییتر و اسنپ‌چت است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه ایج، این تحقیقات نشان می‌دهد جوانان اکنون این شبکه اجتماعی را چندان خوشایند نمی‌دانند و صرفا برای حفظ روابط قدیمی پروفایل خود را فعال نگه داشته‌اند.
 
دانیل میلر، استاد رشته انسان شناسی در دانشگاه لندن که در تحقیقات اتحادیه اروپا فعالیت دارد، در مقاله‌ای نوشت: جوانان عمدتا حتی از اینکه با این شبکه مرتبط هستند آزرده خاطر هستند.
 
وی افزود: امسال احتمالا سال افول فراگیرترین شبکه اجتماعی خواهد بود. افراد جوان در حال فاصله گرفتن از فیس بوک و عضویت در شبکه‌های اجتماعی دیگر هستند.
 
مطالعات موسسه تحقیقاتی گلوبال سوشیال مدیا روی افراد 16 تا 18 ساله در هشت کشور به مدت 15 ماه نشان داده که استفاده از فیس بوک شدیدا رو به کاهش است.
 
این تحقیقات دریافته که جوانان در حال روی‌ آوردن به سرویس‌های ساده‌تری نظیر توییتر، اینستاگرام، استپ چت و واتس اپ هستند.
 
میلر در عین حال اذعان کرد که این سرویس‌ها به لحاظ کارایی در حد فیس بوک نیستند.
 
وی افزود: بیشتر دانش‌آموزان در تحقیقات ما اذعان کردند که فیس بوک از بسیاری جهات و به لحاظ فنی بهتر از توییتر و اینستاگرام است. نسبت به آنها یکپارچه تر، برای ایجاد آلبوم عکس، سازماندهی مراسم و نظارت روی روابط افراد کارآمدتر است اما همیشه کارآمد ‌بودن دلیل بر بهتر بودن و جذب افراد جوان نیست.
 
نرم ‌افزار واتس اپ در زمینه‌ی ارسال پیام از فیس بوک پیشی گرفته و اسنپ چت در ماه‌های اخیر محبوبیت بالایی بدست آورده است زیرا این امکان را دارد که تصاویر برای حفظ حریم خصوصی افراد مدتی کمی پس از دریافت در گوشی دریافت کننده، به ‌طور خودکار حذف می‌شوند.
 
استپ چت مدعی است روزانه 350 میلیون عکس از طریق این شبکه ارسال می‌شود و اخیرا پیشنهاد سه میلیارد و 200 میلیون دلاری فیسبوک مبنی بر خرید را رد کرد.
 
اوان اسپیگل یکی از بنیانگذاران اسنپ چت که به رغم سرمایه‌ 3.4 میلیارد دلاری همچنان در خانه پدری خود زندگی می‌کند، ماه گذشته گفت: حذف‌ شدن تصاویر از پایه‌های این شبکه است.
 
تحقیقات نشان می‌دهد فیس بوک که سال آینده یک دهه از عمر آن می‌گذرد، اکنون توسط جوانان به عنوان راهی برای در تماس بودن با اعضای خانواده تبدیل شده و نسبت به روزهای اولیه که یک شبکه اجتماعی متمرکز روی دانشجویان بود، تغییر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.