امنیت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

گوشی

December 29, 2013
9:41 یکشنبه، 8ام دیماه 1392
کد خبر: 59859

اینستاگرام هم فیلتر شد!

ITiran نوشت: سایت اشتراک عکس اینستاگرام از صبح امروز فیلتر شد. اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند.
 
هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این سایت را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود. 
 
خبرآنلاین هم در این زمینه نوشت: بدنبال فیلتر شدن وی چت، اینستاگرام – وب سایت به اشتراک گذاری تصویر- نیز ظاهرا فیلتر شده و صفحه پیوندها از نوع  B5-6 مشاهده می شود.
 
 
آی تی ایران همچنین نوشت: اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند. هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این سایت را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود.  اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده و در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شده بود. این سایت چندماه پس از آغاز به کار حدود ۱ میلیون کاربر جذب کرد ولی تنها طی سه سال این میزان را به ۱ میلیارد کاربر رساند و یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تکنولوژی به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران ایرانی از طریق اینستاگرام زیبایی‌های طبیعت و زندگی ایرانی را از طریق این سایت به جهان نشان می‌دادند. در عین حال بسیاری از مقامات ایرانی از این سایت برای اطلاع رسانی تصویری استفاده می‌کردند. دلیل فیلترینگ اینستاگرام مشخص نیست اما برخی تحلیل‌گران این اقدام را در راستای فیلترینگ وی‌چت می‌دانند که چندی پیش مسدود شده بود.
مسدود شدن وی‌چت اعتراضات بسیاری را به خصوص در میان مقامات دولتی و حکومتی برانگیخت. فرمانده نیروی انتظامی چند روز قبل اعلام کرد که تمام وی‌چت نباید فیلتر می شد و وزارت ارتباطات نیز از مخالفت خود با فیلترینگ وی‌چت خبر داده بود.
 
به نوشته آی تی ایران، فیلترینگ اینستاگرام تازه‌ترین چالش برای دولت حسن روحانی است که پیشتر وعده بازگشایی شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر را داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.