اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 29, 2013
17:46 یکشنبه، 8ام دیماه 1392
کد خبر: 59865

بانک مرکزی: خدمات جدید بانکداری همراه در راه است

مدیر دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت : خدمات جدیدی در حوزه بانکداری همراه در راه است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، ناصر حکیمی در نشستی خبری گفت: جلساتی با اپراتور تلفن همراه برای ارائه این خدمات داریم و این همکاری ها که خدمات ویژه ای از ترکیب فناوری بانکداری الکترونیک و فناوری گوشی های هوشمند است ، در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تبیین می شود.
 
وی درباره تخلف در حوزه بانکداری اینترنتی گفت : میزان این تخلفات ، تفاوت معنی داری با کشور های دیگر ندارد.
 
حکیمی گفت: بیشتر سوء استفاده ها به گونه ای است که با مهندسی اجتماعی ، افراد را فریب می دهند و در واقع ضعف اساسی در سیستم بانکداری وجود ندارد که این موارد نیز می تواند با اطلاع رسانی سیستم بانکی کاهش یابد. 
 
وی با بیان اینکه تراکنش های ناموفق از طریق سایت اینترنتی قابل پیگیری است ، گفت : پرتال جامعی را برای اطلاع رسانی درباره تراکنش ها از طریق پیامک راه اندازی می کنیم که احتمالا تا پایان سال عملیاتی می شود.
 
وی درباره اختلال در شبکه شتاب همزمان با واریز یارانه ها گفت : پیشنهادهای خود را مطرح کرد ه ایم که بهتر است یارانه ها وسط ماه و آخر هفته واریز شود که این مسئله در حال بررسی است.
 
حکیمی درباره نحوه توزیع سبد کالای دولت گفت:‌ ترجیح این است که از ابزار جدید یا کارت های اضافه استفاده نشود و با هوشمند سازی پایانه های فروشگاهی مردم بتوانند سبد کالایی را از فروشگاه های منتخب دریافت کنند.
 
وی افزود: تا دو روز آینده در این باره اطلاع رسانی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.