اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 29, 2013
18:25 یکشنبه، 8ام دیماه 1392
کد خبر: 59872

اینستاگرام برای کسب‌وکارها

آمنه رضا 
امروز اینستاگرام به ابزاری محبوب برای برندها و کسب‌وکارها تبدیل شده است، اپلیکیشن تحت‌موبایلی که رشد بیشتری نسبت به فیس‌بوک و توییتر دارد و مکانی عالی برای برندها و کسب‌وکارهاست تا تبلیغات خود را در قاب عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند.  کسب‌وکارهای بسیاری تاکنون در اینستاگرام حضور دارند، از شرکت‌ها و برندهای خارجی گرفته تا سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی؛ به‌عنوان مثال شهرداری تهران، شرکت ایرانسل، پارس‌آنلاین و بسیاری دیگر در اینستاگرام حضور دارند.  
اینستاگرام، اپلیکیشن تحت‌موبایلی است که به شما امکان انتشار عکس و ویدیو را از طریق موبایل می‌دهد، اپلیکیشنی که در نسخه جدید امکان پیام خصوصی و گروهی را نیز فعال کرده است. به عبارتی کسب‌وکارها می‌توانند محتوای خود را به صورت گروهی- خصوصی برای کاربران موردعلاقه‌ خود ارسال کنند. کیوین سیستورم، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اینستاگرام در مراسم رونمایی از نسخه جدید اینستاگرام اعلام کرد؛ اینستاگرام قابلیت ارسال پیام خصوصی (Direct Message) و گروهی را برای دوستان (نه دنبال‌کنندگان) اضافه کرده است.  شما در پیام خصوصی و گروهی می‌توانید عکس و ویدیوهای خود را برای دوستانتان (نه دنبال‌کنندگان خود) به‌طور خصوصی ارسال کنید. هنگامی که اینستاگرام خود را آپدیت کردید، در گوشه بالا سمت‌ راست آیکون آن می‌توانید پیغام‌های خصوصی دریافت‌شده را مشاهده کنید. همچنین گزینه مستقیم برای ارسال پیغام خصوصی وجود دارد. 
برای ارسال پیام گروهی شما باید اسامی کسانی که با آنها دوست هستید را اضافه کنید. یعنی کسانی که هم شما آنها را دنبال می‌کنید و هم آنها شما را دنبال می‌کنند و ارتباط‌تان دوطرفه است. برای ارتباط یک‌طرفه یعنی دنبال‌کنندگان‌تان تنها این امکان فراهم نیست. 
سیستورم می‌گوید؛ نیمی از کاربران اینستاگرام، روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سال‌های گذشته به شدت رشد داشته‌ایم.  ما در ۳‌سال گذشته بیش از ۱۵۰‌میلیون کاربر جذب کرده‌ایم که تنها ۸۰‌میلیون از آن در‌سال ۲۰۱۳ بوده است. اینستاگرام ۵ برای آی‌او‌اس، اندروید و نسخه آزمایشی آن برای ویندوز فون در سایت instagram. com در دسترس است. البته نکته اساسی که وجود دارد این‌که در اینستاگرام حاشیه مهم‌تر از متن است، یعنی حاشیه‌های کسب‌وکار برای کاربران آن جذاب‌تر است. به‌عنوان مثال اگر شما از ساختمان، وسایل و کارکنان خود عکس بگذارید، جذابیت بیشتری برای اینستاگرامی‌ها دارد تا این‌که بخواهید به‌طور مستقیم تبلیغ کنید!
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.