امنیت

تلفن همراه

گوشی

December 30, 2013
18:32 دوشنبه، 9ام دیماه 1392
کد خبر: 59903

با اپلیکیشن دور گوشی‌تان سیم خاردار بکشید

شاید برای شما نیز پیش آمده که بخواهید بعضی از اطلاعات گوشی خود را طوری شخصی‌سازی کنید تا از دید دیگران در امان باشد. در این زمینه برنامه‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمندی اندرویدی عرضه شده است.
 
 
در این زمینه نگاهی به چهار برنامه کاربردی در زمینه حریم خصوصی خواهیم انداخت.
 
Vault
 
برنامه Vault در واقع یک برنامه برای حفاظت از حریم شخصی شماست. احتمالا برای شما هم پیش آمده که نخواهید فایل یا برنامه‌ای در موبایلتان توسط دیگران دیده شود. این برنامه می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کرده و تمامی اطلاعات و پیام‌های خصوصی، عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی، اطلاعات مربوط به تماس‌ها و فهرست مخاطبان موجود در موبایلتان را کاملا از تیررس نگاه دیگران دور نگاه دارد؛ این یعنی نهایت امنیت در یک گوشی موبایل.
 
ویژگی دیگر این برنامه این است که اگر از گوشی‌هایی با دوربین جلو استفاده، در صورتی که کسی سراغ گوشی‌تان رفت متوجه خواهید شد و حتی می‌توانید بفهمید به کدام قسمت‌های موبایلتان سرک کشیده است.
 
OfficeSuite
 
بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بسیاری از کارهای خود مثل چک کردن ایمیل و یا جست‌وجو در اینترنت برای یک موضوع کاری یا درسی را با موبایل خود انجام می‌دهند. اما علاوه بر این کارها، استفاده از آفیس را که در بسیاری از مشاغل رایج است هم می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل خود انجام دهید.
 
OfficeSuite می‌تواند انواع فایل‌های آفیس از جمله فایل‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و PDF را باز کند. این برنامه رایگان و کاربردی انواع فایل‌ها را با فرمت‌های DOC, DOCX, RTF, TXT, LOG, XLS, XLSX, CSV, PPT, PPTX, PPS, PPSX, EML PDF و ZIP روی گوشی‌های اندروید باز می‌کند.
 
File Manager
 
فایل منیجر همان‌طور که از نامش پیداست، مدیریت فایل‌ها را بر عهده دارد. این برنامه رایگان که حجم بسیار کمی هم دارد می‌تواند تمامی فایل‌ها و پوشه‌های شخصی و کاری شما را سر و سامان داده و آنها را برای دسترسی‌ راحت‌تر مرتب کند. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و از امکاناتی نظیر فشرده‌سازی و باز کردن فایل‌های فشرده، جست‌وجو و اشتراک فایل‌ها، نرم‌افزار نمایش متن و عکس و فایل‌های فلش، ابزار کپی و پیست به همراه نوار پیشرفت، انتخاب چندگانه فایل‌ها و مرتب‌سازی آن‌ها، نمایش فایل‌ها به دو صورت لیست و شبکه‌ای و آیکون‌های مختلف برای نشان دادن فایل‌ها و برنامه‌های مختلف برخوردار است.
 
Call Blocker
 
یکی دیگر از برنامه‌های حفاظتی که قادر است برای حریم شخصی شما بالاترین امنیت را فراهم آورد، Call Blocker است. این برنامه می‌تواند تماس‌های شما را فیلتر کند و از تماس‌های ناخواسته که برای شما ایجاد مزاحمت می‌کند جلوگیری کند.
 
این کار با ساختن یک لیست سیاه برای تماس‌ها و پیامک‌ها انجام می‌شود، به این صورت که این برنامه فهرستی از تماس‌هایی که شما مایل به پاسخ دادن آن نیستید و همچنین فهرستی از مخاطبان آشنای شما تهیه می‌کند و تماس‌هایتان را مدیریت می‌کند. ذخیره اطلاعات در سرور‌های برنامه و انتقال آن روی سیستم‌های دیگر مثل سیمبین و بلک‌بری از ویژگی‌های دیگر این برنامه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.