سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

January 2, 2014
12:00 پنجشنبه، 12ام دیماه 1392
کد خبر: 59966

9 انقلاب در عرصه فناوری اطلاعات در سال 2014

رایانه های پوشیدنی، ساخت موبایل های سایز بزرگ، ساعت های هوشمند، ویندوز8.2 ، کارایی بیشترسیستم عامل کروم از جمله 9 انقلاب جهانی درعرصه فناوری اطلاعات در سال 2014 است.
 
 
به گزارش ایرنا از نیوساینتیست، جهان فناوری اطلاعات در سال 2014 وارد مرحله جدیدی از محصولات و خدمات مختلف خواهد شد.
 
سازمان های مهم و فعال این عرصه 9 موضوع ذیل را در رده اولویت های مطرح در جهان در عرصه فناوری اطلاعات مطرح کردند:
 
عینک گوگل 
 
سال 2014 سال فناوری کامپیوترهای پوشیدنی تعبیر می شود بطوریکه ممکن است امسال همه به جای استفاده از کامپیوترها بر روی میز و در دستان، آن را به سر خود منتقل کنند که این مهم با هدست های عینک گوگل که در سال 2014 برای عرضه به مردم وارد بازار می شود، امکان پذیر است.
 
نسخه بتای عینک گوگل در سال 2013 به قیمت 1500 دلار به صورت محدود توزیع شد.
 
گوگل با کسب تجربیات لازم درباره فناوری کامپیوترهای پوشیدنی، قصد دارد نسخه اصلی را با قیمت پایین تر و حل مشکلات موجود عرضه کند.
 
آیفون و آی پد بزرگتر 
 
نوت 3 در سایز 5.7 اینچ و گلکسی اس 4 در سایز 5 اینچ مقدمه ای بر عرضه انواع گوشی و تبلت در سایز بزرگتر در سال 2014 شدند.
 
شرکت اپل نیز سایز های بزرگ را در نظر گرفته و در آزمایشگاه های خود مشغول آزمایش بر روی چند نمونه بوده تا بالاخره نسخه نهایی را بسازد.
 
کارشناسان می گویند: آیفون 6 با نمایشگر 5 اینچی (پاییز 2014) و تبلت 12 اینچی در سال 2014 به بازار می ایند.
 
ساعت های هوشمند
 
ساعت هوشمند ˈگلکسی جیرˈ ( Galaxy Gear) سامسونگ در سال 2013 وارد بازار شد اما با مشکلات زیادی مواجه شد.
 
مشکل سیاه شدن صفحه نمایشگر، عمر کم باطری، گران بودن محصول از جمله مشکلات پیش روی ساعت های هوشمند هستند.
 
در سال 2014 شرکت اپل قصد دارد ساعت هوشمند جدیدی به نام ˈآی واچˈ به بازار عرضه کند که هیچ یک از مشکلات ساعت های هوشمند فعلی را نخواهد داشت.
 
ویندوز 8.2 
 
ویندوز 8.2 جدیدترین نسخه در سال 2014 با منوی استارت ویندوز به صورت کلاسیک و رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد.
 
سرمایه گذاری مایکروسافت روی یکپارچه کردن سیستم عامل ها و پلتفورم ها را باید در نسخه 8.2 و نسخه های بعدی پیدا کرد.
 
استفاده بیشتراز سیستم عامل کروم
 
سیستم عامل کروم مبتنی بر مرورگر کروم گوگل در سال 2013 روی لپ تاپ هایی با نام ˈکروم بوکˈ عرضه شد.
 
پیش بینی می شود در سال 2014 این سیستم عامل جدید با امکانات زیادی که ارائه می دهد از محبوبت زیادی برخوردار شود.ارزان و قابل دسترس بودن از دلایلی هستند که احتمالا عامل توسعه این سیستم خواهد بود.
 
گسترش ابزارهای واقعیت مجازی در دنیای گیم (بازی)
 
هدست Oculus Rift در سال 2013 به بازار عرضه شد. این هدست حرکات گردن را هنگام بازی دنبال و این احساس را ایجاد می کند که شخص واقعا در بازی وجود دارد.
 
این کیت 300 دلاری صنعت گیم را متحول کرد و قرار است نسخه های بعدی این محصول در سال 2014 عرضه شود.
 
وب کم های سه بعدی روی اولترابوک ها
 
در سال 2013 دوربین Creative Senz3D در لابراتوار مشترک ˈکری ایتیوˈ و ˈاینتلˈ ساخته شد و در سال 2014 شاهد اولین دوربین های نصب شده روی لپ تاپ و اولترابوک ها به صورت سه بعدی خواهیم بود. 
 
گوشی های هوشمند منحنی 
 
گوشی هوشمند ˈگلکسی اس.5ˈ سامسونگ سال 2014 وارد بازار می شود. این گوشی هوشمند دارای قدرت تفکیک بالایی است.
 
پی سی های اندرویدی
 
در سال 2014 پی سی های اندرویدی روی لپ تاپ و دسکتاپ توسعه می یابد که قسمت عمده آن بدلیل ارزان بودن، در سیستم های آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.