بازی

فناوری اطلاعات

January 5, 2014
17:15 یکشنبه، 15ام دیماه 1392
کد خبر: 60042

مدل بعدی Xbox One بدون دیسک نوری عرضه می‌شود

همان طور که از مدت‌ها قبل برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند، شرکت مایکروسافت قصد عرضه مدل ویژه‌ای از کنسول بازی Xbox One را دارد که فاقد هرگونه سیستم ورودی دیسک‌های سخت‌افزاری طراحی شده است و بنابراین می‌توان آن را یک کنسول بازی کاملا دیجیتالی نامید.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "فیل اسپنسر"(Phil Spencer) مدیر مرکز Game Studios مایکروسافت ضمن تایید خبر یاد شده توضیح داد که مایکروسافت قصد دارد مدل جدید کنسول بازی خود را به صورت کاملا دیجیتالی و بدون سیستم ورودی دیسک‌های نوری وارد بازار کند.
 
او در این خصوص گفت: «واضح است که پس از معرفی و عرضه کنسول بازی Xbox One ما بازخوردهای لازم را از مردم دریافت می‌کنیم و درمیابیم که آن‌ها تمایل دارند چه تغییراتی در این دستگاه لحاظ شود».
او در ادامه اظهار داشت: «لازم به توضیح است که ما پیش از این مذاکرات جدی فراوانی انجام داده بودیم که کنسول بازی Xbox One را همراه با ورودی مخصوص دیسک‌های نوری وارد بازار کنیم یا اینکه محصول یاد شده را بدون این بخش به دست کاربران برسانیم. به هر حال زمانی که شما پهنای باند و حجم بازی‌ها را در نظر می‌گیرید، تصمیم‌گیری در این زمینه دشوار می‌شود».
 
اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود دلایلی آورد تا ثابت کند که عرضه کنسول بازی Xbox One همراه با دیسک نوری Blu-ray درست‌ترین کار ممکن بوده است.
 
او گفت، با اینکه کنسول بازی Xbox One همراه با دیسک نوری به دست کاربران رسیده است، مایکروسافت به این مسئله می‌اندیشد مدل آتی کنسول بازی خود را به صورت تمام‌دیجیتالی عرضه کند. او معتقد است که این کار کاملا شدنی است و مدل آتی Xbox One می‌تواند بدون هرگونه دیسک نوری وارد بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.