اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 6, 2014
17:35 دوشنبه، 16ام دیماه 1392
کد خبر: 60072

مردم در قبض‌های این دوره تلفن هم اضافه دریافتی‌هایشان را پس نگرفتند!

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان این که در دوره اخیر قبض‌های تلفن ثابت مبلغ مابه‌التفاوت در قبض‌های کاربران محاسبه نشده، از پرداخت این مبلغ در دوره‌های بعدی خبر داد.
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: قرار بود که مبلغ مابه‌التفاوت مربوط به تلفن ثابت در قبض‌های آذرماه به مردم بازگردانده شود اما با توجه به آن که فرصتی برای محاسبه این مبالغ نبود با موافقت وزیر ارتباطات قرار بر آن شد که این رقم‌ها در دوره بعدی به مشترکان بازگردانده شود.
 
وی البته این نکته را نیز یادآور شد که در مبلغی که به مشترکان پرداخته می‌شود کاربران تهران و برخی استان‌های دیگر سهمی ندارند چرا که از آن‌ها مبلغ اضافه‌ای دریافت نشده که حال قرار باشد که این رقم بازگردانده شود.
 
زارعیان درباره مبلغ کلی مابه التفاوت‌ها اظهار کرد: در مجموع رقم خیلی بالایی در این زمینه وجود ندارد چرا که طرح هم کدی که بحث مابه التفاوت مربوط به آن می‌شود در اکثر استان‌ها اجرا نشده بود.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این و در آخرین ماه‌های فعالیت دولت دهم، مخابرات مکلف به همکدسازی تلفن ثابت در استانهای مختلف شده بود و بر همین اساس قرار بر آن بود که مبلغ 900 تومان به عنوان آبونمان همکدی برای مشترکان اعمال شود و تعرفه تماس بین شهرهای مختلف یک استان یکسان شده و در عین حال تعرفه تلفن ثابت تا از 51/03 به 58/7 ریال برسد اما با روی کار آمدن دولت جدید، وزیر ارتباطات این گونه اعلام کرد که درحال حاضر افزایش هزینه‌های مردم مطابق سیاستهای دولت نیست و لازم است تعرفه‌ها به حالت قبلی خود بازگردد.
 
این موضوع تا مدتی مورد تائید مخابرات قرار نگرفت و اینگونه عنوان شد که مسوولیت تعرفه گذاری در حوزه تلفن ثابت بر عهده شورای رقابت قرار دارد.
 
بر همین اساس قبض‌های مشترکان تلفن ثابت مهرماه امسال با موافقت شورای رقابت با تعرفه 58/71 ریالی به دست آنها رسید.
 
این مساله که به شدت مورد انتقاد وزارت ارتباطات قرار داشت در نهایت مشکلات متعددی برای شرکت مخابرات ایجاد کرد و باعث شد چالش‌های متعددی برای این شرکت ایجاد شود.
 
پس از مواجهه با این چالش‌ها شرکت مخابرات ایران درنهایت این گونه اعلام کرد که برای همگامی با سیاستهای دولت تدبیر و امید، مابه‌التفاوت مبالغ دریافتی از مشترکان تلفن ثابت را در صورتحساب بعدی به آنها برمی گرداند. اما این ماه قبض‌های جدید در حالی به دست کاربران رسیده است که در آنها مبلغی به عنوان مابه التفاوت در نظر گرفته نشده است.
 
البته به غیر از این مورد نیز شرکت مخابرات مکالمات مشترک تلفن ثابت را با تعرفه 51/03 ریالی محاسبه می کرده در حالی که این موضوع از نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نوعی تخلف بوده است. چراکه بر اساس آخرین مصوبه سازمان تنظیم مقررات تعرفه تلفن ثابت 44/7 ریال در نظر گرفته شده است.
 
حال اگرچه شرکت مخابرات این گونه اعلام کرده که در راستای سیاستهای دولت اقدام به بازگرداندن مابه التفاوت به حساب کاربران خواهد کرد اما همچنان مشخص نیست که برای این مابه التفاوت نرخ 44.7 لحاظ خواهد شد یا 51.03.همچنین این مساله که این مابه التفاوت تنها به قبض‌های مهرماه مربوط می‌شود یا سالهای قبل را نیز دربرمی‌گیرد جای سوال دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.