فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 8, 2014
13:47 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60121

کنترل فرزندان خود را به فناوری بسپارید

کنترل فرزندان و جلوگیری از به خطر افتادن آنها یک اولویت اصلی برای والدین محسوب می‌شود و این اولویت از نگاه تیزبین فناوری دور نبوده است. در این خصوص شرکت انگلیسی Kurio با عرضه گوشی هوشمند ویژه کودکان، اعلام کرده که این دستگاه امن‌ترین تلفن همراهی است که برای کودکان طراحی شده است.
 
والدین می‌توانند برنامه‌های نصب شده روی گوشی را کنترل یا دسترسی به آنها را مسدود کنند.همچنین امکان جلوگیری از دسترسی کودکان به فهرست تماس‌ها توسط والدین وجود دارد و آنها می‌توانند پنج مخاطب را برای زمان‌های اضطراری انتخاب کرده و کودک نمی‌تواند این افراد را از فهرست خود پاک کند.
 
پدر و مادرها همچنین امکان کنترل زمان تماس فرزندشان و نیز مسدود کردن سرویس پیامک افراد خاص را دارند. البته والدین نمی‌توانند متن پیامک یا MMS فرزندشان را ببینند، اما سرویس GPS روی گوشی Kurio مکان فرزندشان را هر 15، 30 و 60 دقیقه گزارش می‌دهد. بر این اساس اگر فرزندشان به مناطق ممنوعه وارد شود با زنگ هشدار به آنها اطلاع داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.