اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 10, 2014
1:14 جمعه، 20ام دیماه 1392
کد خبر: 60158

واعظی: در صد روز دوم فعالیت دولت یازدهم پهنای باند اینترنت دو برابر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در 100 روز اول دولت تدبیر و امید پهنای باند اینترنت 40 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت و در پایان 100 روز دوم نیز انتظار داریم 40 گیگابیت بر ثانیه دیگر به پهنای باند اینترنت کشور اضافه شود.
 
 
محمود واعظی عصر چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران پستی در یک نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: اولویت ها در شبکه ملی اطلاعات، برقراری امنیت برای ارائه سرویس هایی از جمله تجارت الکترونیک، سلامت الکترونیک و بانکداری الکترونیک است.
 
وی افزود: پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و آنکه بتوانیم سرویس های اینترنت و اینترنت را به طور کامل به خانه های مردم برسانیم، می توانیم با ارائه سرویس های الکترونیکی، دولت را چابک کنیم.
 
وی چابک سازی سرویس های پستی را از جمله برنامه های در دستور کار این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: قصد داریم به جای جذب کارمند جدید به کارکنان فعلی آموزش دهیم و پست را به دستاوردهای نوین مجهز کنیم.
 
واعظی در پاسخ به سؤالی درباره ورود شرکت پست به بورس گفت: از تجربه واگذاری مخابرات در بورس عبرت گرفته ایم و می خواهیم به گونه ای این کار را انجام دهیم که پس از آن لطمه و مشکلی ایجاد نشود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنابراین سیاست وزارت ارتباطات در واگذاری شرکت پست در بورس اعتماد به خصوصی سازی، همکاری با مجلس و انجام کار با آرامش بیشتر است.
 
وی در پاسخ به سؤالی دیگر در خصوص اینکه در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی گفته بود، ضریب اشتراک سرویس های اینترنت پرسرعت باید طبق قانون 1 به 8 برسد، اما شرکت های سرویس دهنده این ضریب را به یک به 20 و حتی 1 به 25 افزایش داده اند، گفت: پیش از این نمی توانستیم از ارائه دهندگان اینترنت انتظار داشته باشیم که با توجه به درخواست های مردم و تقاضای مردم سرویس 1 به 8 ارائه دهند، اما اکنون با افزایش پهنای باند کشور این اتفاق باید رخ دهد و فعلاً باید تا زمان ایجاد بسترها با این شرکت ها کنار بیاییم.
 
واعظی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص انحصار مخابرات در بازار ADSL و محدودیت هایی که این شرکت برای شرکت های PAP ایجاد می کند، گفت: از مخابرات انتظار داریم که انحصار دولتی که از گذشته به همراه داشته را بشکند و از این شرکت می خواهیم به این محدودیت ها پایان دهد.
 
وی تأکید کرد: البته مخابرات را یک شرکت بزرگ می دانیم و قصد داریم از این شرکت حمایت کنیم.
 
وی افزود: ارائه خدمات ارزش افزوده و توسعه بیش از پیش از سرویس پست تلفنی 193 از برنامه های دارای اولویت در بخش پست است.
 
واعظی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین کاری که در دولت تدبیر و امید انجام شده مذاکرات هسته ای است و این موضوع باعث می شود بسیاری از مشکلاتی که به خاطر تحریم ها وجود داشت از جمله در دسترس نبودن برخی سایت های داخلی در خارج از کشور، حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.