اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 11, 2014
14:05 شنبه، 21ام دیماه 1392
کد خبر: 60174

ذوق‌زدگی و سوء استفاده وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران از مصاحبه منتشر شده به نقل از رگولاتور: رگولاتوری داور نهایی جنجال ایرانسل و بورس شد

رگولاتوری داور نهایی جنجال ایرانسل و بورس شد سایت شرکت مخابرات ایران»نمایش مشروح خبر.png

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در اقدامی غیرحرفه‌ای، اقدام به انتشار خبری با عنوان "رگولاتوری داور نهایی جنجال ایرانسل و بورس شد" بر روی سایت رسمی شرکت مخابرات ایران نموده است. 

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این خبر که در کنار تصویر رگولاتور منتشر شده آمده: چالش بر سر واگذاری ۲۱ درصد از سهام ایرانسل در بورس و شکایات از وزرای دولت نهم و دهم در سر پیچی از مصوبه مجلس، رگولاتور دولت کنونی را متعهد به پایان بخشیدن این جنجال و تعیین تکلیف نهایی بر سر این موضوع کرد.

وبسایت رسمی مخابرات ایران، در بند بعدی این خبر تصریح کرده که خبر فوق را از وبسایتی با نام سیتنا که آن هم به نقل از تسنیم بوده منتشر کرده و آورده: موضوع عدم واگذاری سهام 21 درصدی ایرانسل در بورس و همچنین مقاومت مدیران این شرکت از ابتدای صدور پروانه بر سر واگذاری منجر به این شد که کمیسیون اصل نود مجلس به دلیل عدم اجرای این مصوبه که در سال 84 مباحث مربوط به آن مطرح شده بود، شکایتی را از وزاری دولت نهم و دهم، سازمان بورس کشور و شرکت ایرانسل اعلام وصول کند و در این زمینه علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات درباره اینکه چرا رگولاتوری در هفت سال گذشته چنین اقدامی را انجام نداده است؟، گفت: این موضوع به زمانی بر می‌گردد که قرار بوده ترکسل اپراتور دوم را سر پا کند اما زمانیکه صاحب پروانه تغییر کرده، پروانه تغییر نکرده است. هم‌اکنون گزارشی از اصل 190 در دادگاه مطرح شده و در دستور جلسه قرار گرفته است تا بررسی شود آیا ایرانسل باید 21 درصد از سهامش را به بورس ببرد یا خیر.
 
وبسایت مخابرات ایران ادامه داده: رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه این مصوبه اشکال داشته است، ابراز کرد: در حال حاضر موظف هستیم احکام دادگاه، قانون و اظهار نظر کمیسیون اصل 90 را در کنار هم بگذاریم و نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات تکلیف را مشخص کند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: مصوبه سال 84 ابلاغ شده و کسی که انجام نداده باید پاسخگو باشد. ما در دولت جدید تصمیم گرفتیم مسئله را حل کنیم و در این زمینه اطلاعات و احکام را جمع‌آوری کرده و به اعضای کمیسیون جدید گزارش داده‌ایم تا در جلسه‌‌ای که این موضوع مطرح می‌شود اعلام رای کنیم.وی در پایان گفت: نتیجه این موضوع براساس مصوبات کمیسیون به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
 
در ادامه گزارش منتشر شده در پایگاه اینترنتی رسمی شرکت مخابرات ایران آمده است: آبان ماه سال گذشته معاون وزیر ارتباطات و رئیس سابق رگولاتوری با اشاره به اینکه واگذاری 21 درصد سهام این شرکت قطعی است، گفته بود که در حدود یک ماه پیش موضوع قطعی بودن واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس را به اطلاع سهامداران ایرانسل رسانده‌ایم و با توجه به اینکه باید روی زمان عرضه در بورس توافق شود، رگولاتوری منتظر اعلام نظر سهامداران ایرانسل است. اما با این حال باز هم باید منتظر استدلالات مدیران این شرکت در قانع کردن مسئولان دولت برای پرهیز از خصوصی شدن یا نهایتا تن دادن به واگذاری‌‌شان در بورس باشیم.
 
 
به گزارش ایستنا، این چندمین بار است که اخباری غیرمتعارف و بی‌ربط و بعضا با ادبیاتی سخیف بر روی وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران در خصوص رقبای تجاری این شرکت منتشر می‌شود. 

به نظر می‌رسد مفاهیمی نظیر "رسانه"، "وبسایت رسمی سازمان"، "استراتژی رسانه‌ای"، "اخلاق تجاری" و "اخلاق رقابت" در تیم رسانه‌ای شرکت مخابرات ایران و همراه اول، نیازمند بازتعریف و بازبینی اساسی هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.