سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 13, 2014
9:07 دوشنبه، 23ام دیماه 1392
کد خبر: 60208

ارقام نجومی حقوق متخصصان IT

تکنولوژی و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر به عنوان یک صنعت نوظهور و البته پر رونق به تدریج به یکی از ماشین‌های استخدامی بازار کار در سرتاسر جهان هم تبدیل شده است. بخش‌ها و عرصه‌های مختلف وابسته به این صنعت هم سهم قابل‌ توجهی از جذب نیروی کار در دنیا را در سال‌های اخیر به خودشان اختصاص داده‌اند. 
 
 
با این اوصاف است که تمایل افراد به تحصیل در رشته‌های تخصصی مرتبط با صنعت IT و به دنبال آن تعداد فارغ‌‌التحصیلان این رشته‌ها افزایش پیدا کرده است.
 
این روند گویا آنقدر امیدوار‌کننده است که می‌تواند نوید اتفاقات خوب آینده را در این حوزه بدهد. در حالی که مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات به خصوص از سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از پر استقبال‌ترین مشاغل در جوامع غربی شناخته شده، بیشترین پرداختی‌ها به متخصصان این حوزه در سال ۲۰۱۳ مربوط به ایالت‌ کلورادوی آمریکا با حقوق سالانه ۱۰۷ هزار دلار بوده است.
 
به گزارش تسنیم، صنعت ICT در سال 2010 به‌عنوان یک صنعت پیشرو، مورد توجه افراد در جست‌وجوی کار بوده و مشاغل آن یکی از پر استقبال‌ترین شغل‌ها در جوامع اروپایی و آمریکایی شناخته شده‌اند.
 
البته این به معنای این نیست که در دهه اول قرن بیست و یکم توجه چندانی به آن نشده، بلکه در این سال اهمیت آن برای همه صنایع مشخص شد و تمامی کسب‌‌وکارها در راستای افزایش بهره‌وری اقدام به راه‌اندازی واحدهای مستقل و مجزایی از فناوری اطلاعات در سیستم کاری خودشان کردند که تا پیش از آن چندان نمودی نداشت.
 
مهندسان رشته کامپیوتر و الکترونیک از نیمه دوم دهه اول این قرن شاهد تغییر و تحولات بسیاری در بازار تعاملاتی خود بودند و ناگهان استقبال چشمگیری از توانمندی آنها شد، البته در واقع باید سال 2005 را زمان آغاز اوج‌‌گیری حقوق و دستمزدهای متخصصان این بخش به حساب آورد. با این حال اما به‌تازگی موسسه‌ای تحقیقاتی گزارشی از 10 ایالت آمریکا منتشر کرده که IT در آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بیشترین میزان حقوق و درآمد را برای شغل‌های مرتبط با حوزه تکنولوژی و کامپیوتر در این مناطق بررسی کرده است. در واقع از آنجایی که ایالات متحده آمریکا به خاطر وجود سیلیکون ولی یا دره تکنولوژی و البته فعال‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان در آن بزرگ‌ترین بازار کار این حوزه را در اختیار دارد، طبیعتا این مشاغل در این کشور بیشترین رونق را هم دارند.
 
در این گزارش مشخص شده است که ایالت کلورادو بیشترین میزان حقوق و مزایا را در سال 2013 برای فعالان و متخصصان این بخش داشته و متوسط میزان حقوقی که در قبال کار یک متخصص پرداخت کرده، 107 هزار و 640 دلار در سال بوده است. رقمی که با ارزش پول ایران (با احتساب هر دلار 3 هزار تومان) به عدد حدودا 323 میلیون تومان می‌رسد.
از طرفی ویرجینیا دیگر ایالتی بوده که بیشترین میزان پرداخت‌های سالانه با 90 هزار و 782 دلار را داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.