اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

January 13, 2014
18:21 دوشنبه، 23ام دیماه 1392
کد خبر: 60225

تجهیزات زیرساخت بومی‌سازی می‌شود

مدیرکل دفتر طرح‌های جامع و تدوین استانداردها از بومی سازی تجهیزات شرکت ارتباطات زیرساخت با سفارش تولید دو دستگاه تجهیزات انتقال نوری (Roadm) و تجهیزات انتقال الکتریکی 10 گیگا بیت برثانیه ( SDH رده 64) خبر داد.
 
 
غفار تبریزی افزود: در حال حاضر در حال تبادل قرارداد تجهیزات انتقال نوری (Roadm) با مرکز تحقیقات مخابرات ایران و تجهیزات انتقال الکتریکی، با دانشگاه صنعتی شریف هستیم.
 
وی ادامه داد: در شرکت ارتباطات زیرساخت تا به امروز تابع خرید کالا و خدمات بودیم و سفارش کالا نداشتیم؛ اما امروز با توجه به اینکه حق مالکیت معنوی این سفارشات به نام شرکت ارتباطات زیرساخت ثبت می شود، این مهم می تواند شرکت را در راستای رسیدن به اهداف مقابله با تحریم‌ها، یاری دهد.
 
مدیرکل دفتر طرح‌های جامع و تدوین استانداردها گفت: این سفارشات براساس نیاز این شرکت انجام شده و حق و حقوق شرکت نیز در آن کامل رعایت شده است، به طوری که در هر مرحله نتایج تحقیقات، به گروههای مطالعاتی ارائه می شود.
 
وی افزود: مدت زمان انجام سفارشات از زمان عقد قرارداد دو سال است که با ساخت دو دستگاه ازتجهیزات انتقال نوری و الکتریکی و تایید آن توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، تولید انبوه در جهت مقابله با تحریم‌ها آغاز می شود.
 
غفار تبریزی در پایان تصریح کرد: تولید دانش و بومی سازی به واسطه شرکت ارتباطات زیرساخت، بزرگترین دستاورد این پروژه، در استفاده از سرمایه‌های داخلی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.