تلفن همراه

گوشی

January 15, 2014
2:25 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60262

آمار شکایتها از گارانتی موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه از نبود نظارت جامع در عرصه خدمات پس از فروش گوشی موبایل خبر داد و گفت: روزانه بالغ بر 50 مورد شکایت از خدمات پس از فروش گوشی های موبایل به این اتحادیه ارائه می شود.
 
ابراهیم درستی در گفتگو با مهر، بر نظارت جامع در حوزه خدمات پس از فروش موبایل تاکید کرد و گفت: باید ساختاری در وزارت صنعت معدن و تجارت شکل گیرد تا با بازرسی و نظارت بیشتر در بخش خدمات کالاهای دیجیتال، مصرف کننده آسیب کمتری ببیند.
 
وی با اشاره به تعدد اتحادیه های مرتبط در این زمینه ادامه داد: با همگن کردن خدمات در این بخش و جلوگیری از موازی کاریها در بخش اتحادیه های این صنف، می توان تا حدودی معضلات مربوط به خدمات پس از فروش، تعمیرات و ضمانت نامه های خرید گوشی را رفع کرد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه ادغام منطقی اتحادیه های مرتبط با خدمات تلفن همراه را به نفع مصرف کننده دانست و گفت: در این زمینه وزارت صنعت معدن و تجارت می تواند این اختلافات را حل و فصل کند.
 
درستی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین مشکلات کاربران تلفن همراه مربوط به بحث خدمات پس از فروش گوشی است افزود: بحث تعمیرات و نبود کارایی ضمانت نامه های گوشی از دیگر مواردی است که کاربران و خریداران نسبت به آن شکایات بسیاری را مطرح می کنند.
 
وی با تاکید براینکه شکایات واصله به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه طبق موازین قانونی مورد بررسی قرار می گیرد و با متخلفان برخورد می شود، خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر 50 مورد شکایت در زمینه خدمات پس از فروش و شرایط ضمانت نامه های گوشی های موبایل به این اتحادیه ارجاع می شود که براساس مکانیزم های قانون مورد بررسی قرار می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.