اپراتورها

تلفن همراه

January 19, 2014
4:47 یکشنبه، 29ام دیماه 1392
کد خبر: 60330

درآمد ۴۰ میلیارد دلاری هوواوی در سال ۲۰۱۳

مجموع درآمدهای مالی گروه شرکت‌های هوواوی چین در سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن به حدود ۴۰ میلارد دلار رسید تا بر این اساس بتواند رقابت‌های جدید خود را با دیگر شرکت‌های مخابراتی بزرگ آغاز کند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، شرکت هووآوی گزارش مالی غیرحسابرسی شده خود را منتشر کرد و توضیح داد که مجموع درآمدهای آن در سال 2013 میلادی نسبت به سال قبل با رشد 8 درصدی بین 238 تا 240 میلیارد یوآن معادل 39.8 میلیارد دلار محاسبه می‌شود.
 
در این گزارش اعلام شد که بیش از 75 درصد این گروه بزرگ شرکت‌های مخابراتی در سال 2013 از 50 اوپراتور برتر موبایلی جهان به‌دست آمده است.
 
همچنین گفته شد در سال 2012 میلادی بخش نرم‌افزارها و خدمات هوواوی درمجموع رشد 34 درصدی را تجربه کرده است که این رقم برای سال 2013 میلادی 37 درصد محاسبه شد.
 
این شرکت همچنین توضیح داد که گروه خدمات سازمانی و کاربری آن نیز در سال 2013 میلادی با افزایش درآمدهای خود مواجه شده است.
 
"کتی مِنگ"(Cathy Meng) مدیر مالی هوواوی توضیح داد که این شرکت بزرگ چینی در سال 2013 میلادی موفق شده است درآمدهای عملیاتی و اجرایی خود را به رقم بین 28.6 تا 29.4 میلیارد یوآن برساند. این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای اجرایی شرکت هوواوی در سال گذشته رشد 43 درصدی را تجربه کرده است.
 
این شرکت همچنین اظهار داشت که در کنار افزایش یاد شده در درآمدها، به دلیل تغییر ساختارها و هزینه‌های مربوط به کاهش کارمندان، از سود نهایی کاسته شده است.
 
مدیر مالی هوواوی گفت: «شرکت هوواوی طی یک دهه گذشته در هر سال بیش از 10 درصد درآمدهای حاصل از فروش محصولات خود را به نوآوری‌ها اختصاص داده است. فقط در سال 2013 میلادی این شرکت بیش از 33 میلیارد یوآن در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کرد که این رقم معادل 14 درصد درآمدهای ما در بخش فروش است».
 
این مسئله به آن معنی خواهد بود که مرکز تحقیق و توسعه(R&D) شرکت هوواوی در سال 2013 میلادی 5.4 میلیارد دلار بودجه دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.