اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

January 21, 2014
7:40 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60373

راهکار آسیاتک برای کاهش هزینه‌های اینترنت بین‌الملل

با همکاری شرکت ارتباطات زیر ساخت و شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست امکان ارائه خدمات وب هاستینگ و میزبانی رایگان سایتهای پربازدید و پرمحتوای داخلی با هدف انتقال حجم وسیعی از دیتا و اطلاعات اینترنتی به داخل کشور با راه اندازی وب هاستینگ داخلی فراهم شد.
 
 
محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیا تک اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز امکان انتقال ترافیک اطلاعات به داخل کشور فراهم شده که از نظر امنیتی و اقتصادی برای کشور و کاربران اینترنت منفعت به همراه دارد.
وی با بیان اینکه هر لحظه چندین هزار ترابایت ترافیک اطلاعات از مراکز داده ارسال می شود، گفت: بالغ بر 200 سایت پربازدید ایرانی که بسیاری از پهنای باند اینترنت را مصرف می کند تا پیش از این در خارج از کشور میزبانی می شدند که این امر علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات اقتصادی بسیاری نیز به همراه داشت، اما با راه اندازی دیتا سنتری برای میزبانی این سایت ها امکان انتقال محتوا در داخل کشور برای این سایت ها فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت آسیاتک با تاکید بر اینکه با راه اندازی این مرکز حجم بسیاری از محتوای اینترنتی که تا پیش از این در خارج کشور نگهداری می شد، در داخل نگهداری خواهد شد، افزود: سرورهای این سایت ها در داخل کشور نگهداری خواهد شد و از نظر صرفه‌جویی در پهنای باند هم به نفع شرکت ارتباطات زیرساخت خواهد بود و هم امکان میزبانی این سایت ها فراهم شده است.
به گفته یوسفی زاده با انتقال محتوای اینترنتی به داخل کشور حجم وسیعی از پهنای باند اینترنت در داخل کشور مصرف می شود و از این رو قیمت تعرفه انتقال محتوا بسیار کمتر از رقم فعلی خواهد شد.
وی حجم ترافیک اطلاعات این مرکز داده را که تحویل شرکت ارتباطات زیرساخت می شود، 25 گیگابایت اطلاعات عنوان کرد و گفت: میزبانی وب اشتراکی، سرور اختصاصی، میزبانی سرور و سرور مجازی از جمله ویژگی‌های این وب هاستینگ است.
مدیرعامل این شرکت ارائه دهنده با بیان اینکه تعرفه ارائه این خدمات سال گذشته توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است، ادامه داد: با رونق این کسب و کار پیش بینی می شود که در آینده قیمت اینترنت سمت کاربر نهایی نیز با هزینه کمتری ارائه شود و علاوه بر صاحبان و تولیدکنندگان محتوا، کاربران نهایی نیز از این امکان استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.