اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

January 21, 2014
9:11 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60386

مدیرعامل مخابرات: مشکلات مخابرات با دولت حل شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از بازگرداندن مبالغ اضافه دریافت تلفن ثابت به مشترکان خبر داد و گفت: این مبلغ مربوط به اضافه دریافت نوبت سوم سال جاری تلفن ثابت است که پیش بینی می کنیم به زودی و تا ماه آینده به مشترکان 29 استان بازگردانده شود.
 
 
مظفر پوررنجبر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های مخابراتی مسکن مهر شهر جدید پرند در پاسخ به مهر با اشاره به حل مشکلات میان مخابرات و وزارت ارتباطات تاکید کرد: مسایل و مشکلات مربوط به توقف ارایه پهنای باند اینترنت و ترخیص تجهیزات مخابراتی که با وزارت ارتباطات به وجود آمده بود هم اکنون حل شده است و مخابرات و وزارت ارتباطات همکاری های دو جانبه ای را آغاز کرده اند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته مخابرات ملزم به بازپرداخت اضافه دریافت مبالغ تلفن ثابت از مشترکان شده است، افزود: این مبالغ مربوط به مابه التفاوت مبلغ  51.03 ریال به ازای هر پالس تلفن است که مخابرات در یک دوره از مشترکان مبلغ 58 ریال کسر کرده بود.
 
وی افزود: این مبلغ مربوط به مشترکان 29 استان به جز استانهای تهران و قم است که در دوره سوم قبوض تلفن ثابت محاسبه شده و با رفع مشکلات فنی این مبلغ تا ماه آینده به حساب این مشترکان باز گردانده می شود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: هم اکنون مخابرات هیچ بدهی به دولت نداشته و قدم های خوبی برای توسعه شبکه مخابراتی کشور برداشته شده است.
 
وی با بیان این که بخشی از تجهیزات مخابراتی به دلیل تحریم های موجود ترخیص نشده است افزود: با رفع تحریم ها امیدواریم که مشکلات توسعه بخش تلفن ثابت و اینترنت حل شود.
 
پوررنجبر با تاکید بر اینکه ظرف دو تا سه سال آینده با سرمایه گذاری بر روی دیتا، شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر آی پی خواهد شد، گفت: با رفع محدودیت منابع و پهنای باند بخش اعظم مشکلات رفع خواهد شد و امیدواریم مصرف فناوری اطلاعات افزایش یابد.
 
وی پیش بینی کرد با رفع تحریم ها تا 4 ماه آینده تجهیزات مخابراتی از گمرک ترخیص شود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: مخابرات در سرمایه گذاری برای توسعه هیچ تعللی نکرده است و منابع مالی به این بخش اختصاص داده شده اما مسایلی از جمله تحریم اجازه توسعه به ما نداده است.
 
وی از برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی خبر داد و گفت: هم اکنون طرح تجاری چند کشور برای اپراتوری مخابرات مورد بررسی قرار گرفته است که با رفع مشکلات بین المللی و ایجاد فضای آرامش در عرصه بین الملل اجازه حضور در این کشورها را خواهیم یافت.
 
پوررنجبر پیش بینی کرد مخابرات توان سرمایه خارجی از 100 میلیون دلار تا 2 میلیارد دلار را خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: به زودی مشکلات استخدام کارکنان شرکت مخابرات نیز حل خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.