سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 21, 2014
13:36 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60389

گران‌ترین کامپیوترهای یکپارچه در بازار داخلی

کامپیوترهای چندمنظوره از آن دسته کالاهایی هستند که کاربران خاصی در بازار  داشته و در مقایسه با کامپیوترهای شخصی همراه نظیر تبلت و لپ تاپ محبوبیت عمومی در بازار ندارند.

در حقیقت این دستگاه‌های جمع و جور بیشتر مورد استفاده ادارات، آموزشگاه‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و… است.
البته برخی از کاربران خانگی و البته بسیاری از گیمرها و کاربران حرفه‌ای نیز از کاربران پر و پا قرص این دستگاه هستند. همین موضوع باعث شده است در بازار این کالا شاهد عرضه نمونه‌های حرفه‌ای و باقابلیتی باشیم که البته قیمت گرانی نیز دارند. کامپیوترهای ALL IN ONE، یکپارچه یا چندمنظوره‌ای که توجه گیمرها، گرافیست‌ها و… را به خود جلب کرده است.
با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی برخی از گران‌قیمت‌ترین کامپیوترهای چندمنظوره در بازار داخلی پرداخته‌ایم.اگر به این موضوع علاقه‌مندید و قصد دارید یک نمونه از این دستگاه‌ها را خریداری کنید این مطلب را بخوانید:
 
MSI
این برند یکی از عرضه کنندگان شناخته شده کامپیوترهای چندمنظوره در بازار داخلی است که کامپیوترهای AIO آن تنوع بالایی از لحاظ مدل و قیمت دارد.
در بین مدل‌های گوناگون از AIO‌های این برند مدل  Wind Top AG2712A از گران‌قیمت‌ها و باقابلیت‌های این خانواده است.
این کامپیوتر چندمنظوره به یک پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i7 مجهز شده و از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 670MX با 3 گیگابایت حافظه اختصاصی بهره می‌برد.
 AG2712 مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 8 است و دارای صفحه نمایش 27 اینچی لمسی با رزولوشن Full HD 1080p و دقت 1080 × 1920 پیکسل است که تاچ آن قابلیت پشتیبانی از 10 لمس به صورت همزمان را نیز دارد.
 قیمت اعلام شده برای این AIO در حدود هفت میلیون و 700 هزار تومان است.
 
APPLE
اگرچه قرار دادن IMAC‌ها در رده کامپیوترهای یکپارچه یا AIO از نظر کارشناسان چندان منطقی نیست، اما در هر حال IMAC‌ها در رده‌بندی کالاها در بازار در رده کامپیوترهای بدون کیس قرار گرفته‌اند. 
به همین دلیل ما IMAC گران‌قیمت این خانواده را نیز در بین کامپیوترهای بدون کیس معرفی می‌کنیم.
از این خانواده مدل 27 Inch ME089 2014 از IMAC‌های باقابلیت و گران‌قیمت در بازار است.
 این IMAC به پردازنده Intel Core i5 Haswell Quad-Core 3.4GHz، رم هشت گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه یک ترابایت مجهز است. 
کارت گرافیکی این دستگاه هم NVIDIA GeForce GTX 775M 2048 MB UpTo 4096 MB است.
IMAC گران‌قیمت این خانواده به صفحه نمایش 27 اینچ با دقت 1440×2560 پیکسل مجهز است.
قیمت اعلام شده برای این IMAC هم در حدود شش میلیون و 600 هزار تومان است.
 
ASUS
 مدل  Transformer P1801-B هم از کامپیوترهای یکپارچه گران قیمت و حرفه‌ای ASUS در بازار داخلی است.
این دستگاه که یکی از جذاب‌ترین کامپیوترهای AIO در بازار است در حقیقت یک تبلت 4/18 اینچی است که در یک پایه قرار گرفته و نقش AIO را ایفا می‌کند. دستگاه مذکور دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel Core i5 3350 3.1GHz UpTo 3.3 6MB، رم 6 گیگابایتی و هارددیسک یک ترابایتی است. کارت گرافیکی این دستگاه هم Nvidia GeForce GT 730M 2048 MB UpTo 4096 MB است.
قیمت اعلام شده برای این دستگاه در حدود چهار میلیون و 770 هزار تومان است.
 
SONY
مدل SVJ20237CXW هم از دستگاه‌های AIO گران‌قیمت و البته محبوب سونی در بازار داخلی است. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel Core i7 3537U 2.0GHz Up To 3.1GHz، رم هشت گیگابایتی و هارددیسک یک ترابایتی است. در مورد کارت گرافیکی هم باید بگوییم که این دستگاه به کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 مجهز است. 
تجهیز به صفحه نمایش 20 اینچی از نوع 20 Inch LED Capacitive Touchscreen Display از دیگر ویژگی‌های این دستگاه AIO است.
این کامپیوتر یکپارچه با قیمتی در حدود چهار میلیون و 450 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.