اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 21, 2014
13:53 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60393

۱۰ آمار رسانه‌های اجتماعی که نگاه شما را عوض می‌کند!

معصومه رشیدی – روزنامه شهروند : رسانه‌های‌اجتماعی به استفاده از فناوری‌های مبتنی‌بر وب و موبایل اشاره دارند که  دارای ویژگی ارتباطات از نوع  گفت‌وگوی تعاملی هستند. آنها ابزاری برای تعامل اجتماعی، به‌عنوان یک روشی فراتر از ارتباطات اجتماعی به‌شمار می‌روند اما این رسانه‌ها سریع‌تر از همیشه در حال تغییرند و گویا چیزهایی هستند که هرکسی از قبل در مورد آن دانش و اطلاعات داشته است و بر‌همین اساس سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز چه کوچک و چه بزرگ در رسانه‌های‌اجتماعی وارد شده‌اند.  
اگرشما ازجمله افرادی هستید که از رسانه‌های اجتماعی برای مدیریت کسب‌و‌کارتان بهره می‌برید، ممکن است دانستن برخی آمارهای شگفت‌انگیز امسال در مورد این رسانه‌ها برای شما مفید باشد. ۱۰ موردی که thenextweb معرفی کرده در این‌جا آورده می‌شود تا شاید شما را به تجدیدنظر درباره روش نزدیک شدن به رسانه‌های اجتماعی وادار کند.   
 
۱- سریع‌ترین رشد جمعیت در توییتر مربوط به رده سنی ۶۴-۵۵‌ سال است. 
این جمعیت از ‌سال ۲۰۱۲، ۷۹‌ درصد افزایش یافته است. رده سنی ۵۵-۴۵ سال، سریع‌ترین جمعیت درحال رشد در دو شبکه فیس‌بوک وگوگل پلاس هستند. برای فیس‌بوک، این گروه به ۴۶‌درصد و برای گوگل پلاس به ۵۶‌ درصد رسیده است. 
این آمار قابل توجه برای آن دسته از ایده‌ها و تفکراتی است که بیان می‌کنند رسانه‌های‌اجتماعی « تنها به نوجوانان» اختصاص دارد.  
 
۲- ۱۸۹میلیون از کاربران فیس‌بوک فقط از طریق موبایل به این شبکه متصل می‌شوند. 
فیس‌بوک دارای میلیون‌ها کاربر است که از طریق رایانه یا لپ‌تاپ به این شبکه دسترسی پیدا نمی‌کنند؛ ضمن آن‌که استفاده از موبایل۳۰‌درصد از درآمد حاصل از تبلیغات فیس‌بوک را به خوبی تامین می‌کند. از پایان ‌سال ۲۰۱۲ این میزان ۷‌ درصد افزایش داشته است.   
 
۳- افراد ۳۴-۱۸ ساله آمریکایی از یوتیوب بیشتر از شبکه‎های کابلی استفاده می‌کنند. 
آیا شما فکر می‌کنید تلویزیون بهترین رسانه برای دسترسی به توده‌ها بود؟ اگر در سنین ۳۴-۱۸ ساله در ایالات متحده هستید، شانس شما برای دسترسی به عموم از طریق یوتیوب بیشتر است   البته یک ویدیو لزوما نمی‌تواند دارای بینندگان بیشتری در مقایسه با یک شبکه کابلی باشد اما استفاده از یک پلت‌فرم با چنین طیف گسترده کاربران، حس بیشتری به وجود می‌آورد.   
 
۴- درهر ثانیه  دو عضو جدید به شبکه لینکداین می‌پیوندند.
لینکداین، شبکه‌ای است اجتماعی برای افراد حرفه‌ای در همه تخصص‌ها که همچنان به‌رشد خود در هر ثانیه ادامه می‌دهد. این پلت‌فرم منبع غنی از اطلاعات و گفت‌وگوها برای افراد حرفه‌ای و متخصص است که می‌خواهند در زمینه صنعت خودشان با دیگر ارتباط برقرار کنند.   
 
۵- رسانه‌های‌اجتماعی به‌عنوان یک فعالیت در وب بر‌ دیگر فعالیت‌ها پیشی گرفته است. 
همه ما می‌دانیم که رسانه‌های‌اجتماعی از محبوبیت برخوردارند و ظاهرا استفاده از رسانه‌های‌اجتماعی شایع‌ترین کاری است که در زمان آنلاین بودن انجام می‌گیرد. بنابراین هر زمان که شما درحال تماشای ویدیویی هستید، حداقل این‌گونه خود را دلداری می‌دهید که اکثریت افراد آنلاین درحال حاضر همانند شما عمل می‌کنند.   
رسانه‌های‌اجتماعی وزنی بیش از هر زمان دیگری را تحمل می‌کنند. کاملا واضح است که این رسانه‌ها نه یک مد زود‌گذر هستند و نه یک دوره تغییر و تحول رشد آنها به‌عنوان یک عادت ادامه می‌یابد و پلت‌فرم‌های جدید نیز همچنان ظهور یافته و توسعه می‌یابند.   
 
۶- لینکداین،‌ درصد کاربر فعال کمتری در مقایسه با پینترست، گوگل پلاس، توییتر و فیس‌بوک دارد. 
اگر چه لینکداین به سرعت درحال جمع‌آوری کاربران جدید است اما تعداد کاربران فعال این شبکه از بسیاری از بزرگترین شبکه‎های‌اجتماعی کمتر است و با این‌که افراد زیادی در این شبکه ثبت نام می‎کنند اما مشارکت زیادی ندارند. به معنای آن که ممکن است شما از تولید محتوا مشارکتی در لینکداین مانند مسابقه یا نظرسنجی پاسخ خوبی همانند فیس‌بوک یا توییتر دریافت نکنید.     
 
۷- ۹۳‌درصد بازاریابان از رسانه‌های‌اجتماعی برای کسب‌وکارخود بهره می‌گیرند. 
فقط ۷‌درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که از رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود استفاده نمی‌کنند این به‌آن معناست که افراد بسیاری وجود دارند که درگیر استراتژی‌های رسانه‌های‌اجتماعی و مدیریت آنها هستند. هم‌اکنون لحاظ شدن رسانه‌های‌اجتماعی به‌عنوان بخشی از بودجه بازاریابی یا استراتژی کلی، بسیار رواج یافته است.   
۸- ۲۵‌ درصد مالکان ۴۴-۱۸ ساله گوشی‌های هوشمند اظهار می‌کنند قادر به ‌یادآوری آخرین دفعه‌ای که گوشی‌های هوشمندشان کنار آنها نبوده، نیستند.
تلفن همراه فضای رو به رشدی را به‌وجود آورده که توجه ما را می‌طلبد. همه ما شنیده‌ایم که مالکان گوشی‌های هوشمند به خودشان اجازه نمی‌دهند حتی ۵ دقیقه دور از گوشی‌های خود باشند که ظاهرا دور از حقیقت نیست اگر ۲۵‌درصد از افراد ۴۴-۱۸ ساله نمی‌توانند به خاطر بیاورند که زمانی دور از گوشی‌های خود بوده باشند، احتمالا برای آنها چندین‌بار پیش آمده که نتوانسته اند از این طریق به اینترنت متصل شوند.  
 
۹- حتی اگر ۶۲‌درصد از بازاریابان در‌ سال ۲۰۱۳ دارای وبلاگ باشند یا تصمیم به ایجاد وبلاگ داشته باشند، فقط ۹‌ درصد از شرکت‌های بازاریابی در آمریکا وبلاگ‌نویس تمام وقت استخدام می‌کنند.
وبلاگ‌نویسی مشخصا یکی از نقاط تمرکز برای بازاریابانی است که می‌خواهند از مزایای رسانه‌های‌اجتماعی و بازاریابی محتوا برخوردار شوند. ‌این بسیارخوب است چرا که وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار مزایای بسیاری دارد: شما می‌توانید وبلاگ شرکت خود را کنترل کنید و از آن برای فروش محصولات و به اشتراک‌گذاردن اخبار شرکت خود یا ارایه اطلاعات جالب به مشتریان تان استفاده کنید اگرچه فقط ۹ ‌درصد از شرکت‌های بازاریابی وبلاگ‌نویسان تمام وقت استخدام می‌کنند، با این حال فشار برای تولید مداوم محتوای با کیفیت بالا، بسیار بیشتر است.   
۱۰- ۲۵‌ درصد از کاربران فیس‌بوک، برای انجام تنظیمات حریم خصوصی، خود را به زحمت نمی‌اندازند.
اخبار بسیاری درباره شرکت‌های رسانه‌های‌اجتماعی و حریم خصوصی شنیده‌ایم. خود فیس‌بوک به‌دلیل موضوعات حریم خصوصی چندین‌بار در بین این اخبار قرار گرفته است. به تازگی کاربران اینستاگرام با یک جنجال و نابسامانی به‌دلیل تغییر ضوابط خدمات این شبکه روبه‌رو شدند و اخبار NSA بیانگر آن است که مردم نسبت به حریم خود در دنیای آنلاین آگاه‌تر شده‌اند. ویلکولیتی دیجیتال گزارش می‌دهد که ۲۵‌درصد از کاربران فیس‌بوک حتی به تنظیمات حریم خصوصی خود نگاه نیز نکرده‌اند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.