تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

January 22, 2014
6:49 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60406

عینک گوگل را فراموش کنید!

عینک گوگل را فراموش کنید، اکنون شرکت گوگل در حال آزمایش بر پروژه جدید خود یعنی لنز رابط هوشمند برای افراد دیابتی است.
 
Internet Market Considers MIcrosoft Bid for Yahoo
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت گوگل در حال آزمایش بر روی لنز رابطی ست که به گونه ای طراحی شده است تا با اندازه گیری گلوکز (قند خون) موجود در اشک بیمار را از وضعیت دیابتش آگاه سازد. خبر های دریافتی از دپارتمان فناوری های نوین شرکت گوگل نشان می دهد که نخستین الگو ها قادرند هر ثانیه 1 بار آزمایش را اجرا کنند. همچنین شرکت گوگل پیرامون مراحل انجام و تطابق این محصول با شرایط بیماری و اصلاحات مورد نیاز در حال رایزنی با اداره غذا و داروی ایالات متحده امریکاست.
 
اما چرا اجرای این پروژه ضروری است؟ شرکت گوگل به این گزارش بنیاد جهانی دیابت استناد می کند که در آن گفته شده بود جهان در حال باخت در جنگ با بیماری دیابت است که ظاهراً با این اوضاع این پروژه "ارزش امتحان کردن" را دارد.
 
Hand holding zoomed in 520x346 Forget Glass, Google[x] is testing a smart contact lens for diabetics
 
بنیانگذاران این پروژه، برایان اوتیس و بابک پرویز، امیدوارند که این رابط هوشمند بتواند از فشار های ناشی از بیماری بکاهد. طبق گفته های این دو، ظاهراً این پروژه هیچ شباهتی با پروژه عینک گوگل ندارد و این یعنی این فناوری به شما اجازه نخواهد داد تا به اینترنت دسترسی داشته باشید و یا عکس بگیرید. اما در عوض لنز رابط هوشمند گوگل، اگر این تکنولوژی در دسترس عموم قرار گیرد، جان مردم را نجات خواهد داد.
 
اگرچه به چندین نمایشگر گلوکز (قند خون) نیاز است که شخص باید زیر پوست خود تعبیه کند، همچنان این فرآیند به چندین قطره خون نیاز داردتا مشخص کند که آیا شخص در وضعیت مطلوب هست یا خیر. گوگل در نظر دارد تا با استفاده از اشک درد این فرایند را برای بیماران از بین ببرد.
 
لنز رابط هوشمند گوگل با چندین دستگاه میکروسکوپی الکترونیکی تعبیه شده در آن عرضه خواهد شد و یک آنتن که ظاهراً باریک تر از یک تار مو است.
 
البته اعلام شده است که این تیم در مرحله آزمایشات پزشکی در حال همکاری با FDA است و همچنین در حال کاوش برای یافتن راهی ست که با استفاده از نور های LED از طریق خود لنز به بیمار اعلام کند که قند خونش بالاتر یا پایین تر از حد مجاز است یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.