اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

January 22, 2014
7:10 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60410

ال‌جی نخستین شبکه LTE-A جهان مبتنی بر سه باند مخابراتی با سرعت 300مگابیت راه‌اندازی کرد

شرکت مخابراتی SK Telecom با یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ال‌جی موسوم به LG U+ موفق به ساخت نخستین فناوری مخابراتی LTE-A جهان با سرعت 300 مگابیت در ثانیه شده است و در آن به صورت همزمان از سه باند فرکانسی مخابراتی بهره می‌برد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  SK Telecom در این اقدام از یک باند فرکانس مخابراتی با توان 20 مگاهرتز و دو باند فرکانس مخابراتی هر کدام با توان 10 مگاهرتز بهره برد.
 
در مقابل، شرکت LG U+ از یک باند مخابراتی 2.6 گیگاهرتزی با پهنای باند 20 مگاهرتزی، یک باند مخابراتی 800 مگاهرتزی با پهنای باند 10 مگاهرتزی و یک باند مخابراتی 2.1 گیگاهرتزی با پهنای باند 10 مگاهرتزی استفاده کرد.
 
دو شرکت یاد شده اعلام کردند که با اتمام فرآیند توسعه این فناوری، آن را به تولید انبوه می‌رسانند امکان استفاده از آن را روی نسل جدید تراشه‌ها و ابزارها فراهم می‌کنند. 
 
کارشناسان فناوری بر این باورند که سیستم مخابراتی سه بانده LTE-A از اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی وارد بازار جهانی شود. هر دو شرکت یاد شده در تلاشند فرآیند توسعه این فناوری را متشکل از چهار یا پنج باند مخابراتی سرعت بخشند و در آینده نزدیک بتوانند امکان اتصال کاربران به اینترنت بی‌سیم با سرعت بالاتر را فراهم کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.