اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

January 22, 2014
11:38 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60419

مخابرات تهران: 270هزار نفر از 520هزار خریدار ADSL مخابرات اشتراک خود را پس داده‌اند!

معاون شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد:تاکنون حدود 520 هزار پورت ADSL واگذار شده که تا 25 دیماه امسال از میان خطوط ADSL که کاربران از مخابرات گرفته‌اند 270 هزار خط لغو اشتراک شده است.
 
محمدرضا بیدخام اظهار کرد: ما در حوزه واگذاری اینترنت و قیمت آن ملزم به اجرای مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هستیم. ضریب اشتراک ما طبق مصوبه 152 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید یک به هشت باشد که این موضوع در بسیاری از نقاط کشور اعمال شده اما در حال حاضر در برخی نقاط هم ضریب اشتراک یک به 10 است.
 
وی درباره واگذاری اینترنت نامحدود مخابرات به کاربران هم گفت: در حال حاضر در تهران واگذاری اینترنت مخابرات به شکل نامحدود است اما در دستور کار است که تا پایان امسال واگذاری اینترنت به شکل حجمی شود.
 
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران همچنین یادآور شد: در حال حاضر در استان البرز واگذاری اینترنت به صورت آزمایشی به شکل حجمی اتفاق می‌افتد که این آزمایش موفق بوده و قرار است در تهران هم از دهه فجر اینترنت مخابرات به شکل حجمی به کاربران واگذار شود.
 
بیدخام در ارتباط با دلیل بالا بودن حذف اینترنت مخابرات از سوی کاربران هم عنوان کرد: رقم‌هایی که ذکر شد در شرکت‌های PAP هم معمولا به همین شکل است و در کل بخش عمده‌ای از مشترکان به این دلیل اشتراک اینترنت خود را لغو می‌کنند که تصمیم به استفاده از وایمکس می گیرند.
 
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران ‌ در ادامه دیگر دلایل تخلیه خطوط ADSL توسط کاربران را عدم نیاز، کیفیت و بحث پهنای باند ناکافی دانست و یادآور شد: بسیاری از کاربران ممکن است ترجیح دهند از وایمکس استفاده کنند. همچنین هرچه مسافت منازل از واحدهای مخابراتی بیشتر شود ممکن است کیفیت اینترنت آنها هم تا حدی دستخوش تغییر شود علاوه بر این نوع کابل و بستر انتقال هم در کیفیت اینترنتی که کاربر دریافت می‌کند تاثیری بسزا دارد.
 
بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم واگذاری ADSL در برخی مناطق گفت: امکان ندارد که در تهران منطقه‌ای باشد که بگوید ظرفیت واگذاری اینترنت به کاربران را ندارد اما ممکن است در برخی موارد محدود به دلیل مباحث فنی و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود یکی از مراکز امکان واگذاری اینترنت به کاربران را نداشته باشد.
 
وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر مناطق دو و هشت تهران جزو مناطقی هستند که در حوزه تلفن ثابت و اینترنت بیشترین میزان اشتراک را دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.