امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 27, 2014
13:38 دوشنبه، 7ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60499

مرکز ملی فضای مجازی درباره شبکه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرد

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: تصمیم سازی و سیاست گذاری برای فیلترینگ سایت‌های اینترنتی بر عهده شورای عالی فضای مجازی است و کمیته تعیین مصادیق که مسئولیت آن را دادستانی کل کشور برعهده دارد، این سیاست‌ها را اجرا می‌کند.
 
 
حجت الاسلام حمید شهریاری صبح امروز یکشنبه در نشست خبری در خصوص برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای شبکه‌های اجتماعی و پالایش سایت‌های اینترنتی گفت: تا جایی که به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی به من مربوط می‌شود، مرکز ملی فضای مجازی قرار است در زمینه قانونگذاری شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری در این زمینه فعالیتی را انجام دهد و این موضوع را در شورای عالی فضای مجازی مطرح کند اما اینکه چقدر از این کار انجام شده است دبیر این شورا باید در مورد آن اظهارنظر کند.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد فیلترینگ فضای مجازی کشور نیز گفت: پالایش محتوا و فیلترینگ بحث گسترده‌ای است که یکی از مسئولیت‌های مهم شورای عالی فضای مجازی کشور بوده و در این زمینه رسیدگی به سیاستگذاری‌های این حوزه صورت خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در این راستا سیاست‌گذاری و تصمیم سازی در بحث پالایش و فیلترینگ فضای مجازی کشور برعهده شورای عالی فضای مجازی خواهد بود و عملیات اجرایی این تصمیمات در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ که مسئولیت آن برعهده دادستانی کل کشور است، انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.